ΑΧΑΪΑ: Στο σχέδιο επενδύσεων της 20ετίας η Πατρών – Τριπόλεως – Η αναβάθμιση του οδικού άξονα

Νέες επενδύσεις ύψους 10 δισ. ευρώ, προβλέπει για την επόμενη 20ετία το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, που παραδόθηκε προ ημερών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά την τελευταία συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής προεδρεύοντος του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Θάνου Βούρδα.
ν,Με τελικό ορίζοντα το 2037 και ενδιάμεση φάση υλοποίησης το 2027, το ΕΣΣΜ εντοπίζει και αιτιολογεί τις απαραίτητες μελλοντικές πολιτικές και επενδύσεις για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών -οδικώ σιδηροδρομικών, εναέριων, θαλάσσιων- με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και την αειφόρο ανάπτυξη.

Το προτεινόμενο στο ΕΣΣΜ σενάριο (πέραν δηλαδή των παρεμβάσεων ύψους 7,5 δισ. ευρώ που έχουν ήδη προγραμματιστεί) περιλαμβάνει 25 ήπια μέτρα (10 στις οδικές μεταφορές, 5 στις θαλάσσιες, 5 στην εφοδιαστική αλυσίδα, 4 στις σιδηροδρομικές μεταφορές και 1 στις εναέριες μεταφορές) καθώς και 41 μέτρα υποδομής (20 στις οδικές μεταφορές, 8 στις θαλάσσιες, 1 στην εφοδιαστική αλυσίδα, 9 στις σιδηροδρομικές μεταφορές και 3 στις εναέριες μεταφορές).

Η παρουσία της Δυτικής Ελλάδας στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, περιορίζεται σε μικρό σχετικά αριθμό έργων, όχι μεγάλης κλίμακας, αφού οι βασικές υποδομές βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωση.
Ειδικότερα, σε επίπεδο οδικών έργων, στο στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του οδικού άξονα Πάτρα – Τρίπολη, η αναβάθμιση του οδικού άξονα Αντίρριο – Ιτέα – Άμφισσα – Λαμία, η βελτίωση των οδικών συνδέσεων Αστακού και Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, η αναβάθμιση του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, η δημιουργία νέας οδικής σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και η αναβάθμιση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πάργα – Πρέβεζα.
Σε επίπεδο σιδηροδρομικών μεταφορών, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, προβλέπει την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Κιάτο – Πάτρα και την υλοποίηση ενός νέου συμβατικού σιδηροδρομικού άξονα, από το Αντίρριο έως την σιδηροδρομική Εγνατία, στο ύψος των Ιωαννίνων. Επίσης, προβλέπεται η επαναλειτουργία της συμβατικής γραμμής από την Πάτρα έως την Καλαμάτα.
Στο πεδίο των λιμενικών και αεροπορικών υποδομών, το πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει καμία νέα παρέμβαση σε επίπεδο υποδομών για την Δυτική Ελλάδα.
Όμως, στο κεφάλαιο της εφοδιαστικής αλυσίδας η Πάτρα, έχει μια θέση μεταξύ των μελλοντικών εμπορευματικών κέντρων.
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, που διαθέτει ήδη εγκεκριμένη και ανηρτημένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων για την αναδιάρθρωση της χώρας, υπό την οικονομική διαχείριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).