ΑΧΑΪΑ: Δύο ακόμη εργολαβίες σε τμήματα του νέου σιδηροδρομικού δικτύου – Από Ροδοδάφνη έως Ρίο

Για τη νέα γενιά μεγάλων έργων που σχεδιάζει η ΕΡΓΟΣΕ μίλησε ο Χρήστος Διονέλης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, στο 3ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Αρχικά αναφέρθηκε στον απώτερο στόχο των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, ο οποίος δύναται να επαναφέρει το τραίνο στο ρόλο που του αρμόζει στο πεδίο των χερσαίων μεταφορών.Σε αυτή τη βάση, υπογράμμισε πως απαιτείται βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης, σε όρους χρόνου διαδρομής, άνεσης και ποιότητας ταξιδιού, προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών και ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων μεταξύ κομβικών σημείων όπως σε λιμάνια και ΒΙ.ΠΕ.

Σχετικά με τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Πάτρας, προανήγγειλε τη δημοπράτηση δύο ακόμη εργολαβιών για τα τμήματα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος – Ρίο με αντικείμενο την ολοκλήρωση της νέας γραμμής, ήτοι για τις εργασίες επιδομής, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροκίνησης και κατασκευής σταθμών/στάσεων, με συγχρηματοδότηση από το Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020.

Αναφέρθηκε επίσης στις μελέτες για τη σύνδεση του ΣΚΑ με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα προς τη Βόρεια Ελλάδα, με παράκαμψη τον Δήμο Αχαρνών, στις μελέτες αναβάθμισης, της υποδομής του τμήματος Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα με ηλεκτροκίνηση και την επικαιροποίηση των μελετών σκοπιμότητας και κόστους – οφέλους της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας καθώς και της σιδηροδρομικής πρόσβασης στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας.

Ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, σχολιάζοντας τα προβλήματα που ταλανίζουν την εταιρεία, αναφέρθηκε στις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες της, τη σοβαρή έλλειψη διοικητικού προσωπικού και την πολυπλοκότητα που χαρακτηρίζει τις σχέσεις της με τον ΟΣΕ.