ΠΑΤΡΑ: Βρέθηκε η ανάδοχος εταιρεία για τα υδροπλάνα- Ζητούμενο το πότε θα πετάξουν

advertisement

Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός του Οργανισμού Λιμένος Πατρών για την ανάδειξη φορέα διαχείρισης για το υδατοδρόμιο Πάτρας, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί εδώ και αρκετό καιρό, αλλά παραμένει ανενεργό ακόμα και σήμερα.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εφημερίδα “Πελοπόννησος” η Hellenic Seaplanes και τα Ελληνικά Υδατοδρόμια, κατέθεσαν ενιαίο φάκελο οικονομικών και τεχνικών προσφορών ως ένωση εταιρειών, με την επωνυμία «Υδατοδρόμιο Πάτρας».

Η υποβολή ενιαίας προσφοράς σημαίνει ότι, αν ικανοποιηθούν οι όροι που υπάρχουν στην διακήρυξη, τότε ανοίγει ο δρόμος για την λειτουργία του υδατοδρομίου και την επιστροφή των υδροπλάνων στο λιμάνι της Πάτρας μετά από πολλά χρόνια.

Να σημειωθεί ότι η Πάτρα διαθέτει αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο που έχει κατασκευαστεί στην βόρεια λιμενολεκάνη του παλαιού Λιμένα, στην προέκταση της οδού Νόρμαν. Για την παραχώρηση της διαχείρισης και λειτουργίας του Υδατοδρομίου Λιμένος Πατρών, ο ΟΛΠΑ ζητά ελάχιστη προσφορά το ποσό των 240.000 ευρώ.

Η διάρκεια παραχώρησης του δικαιώματος λειτουργίας Υδατοδρομίου θα είναι 12ετής, με δυνατότητα παράτασης οκτώ ακόμα ετών, έπειτα από σχετικό αίτημα του Αναδόχου και λήψη σχετικής απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠΑ.

Ο ανάδοχος, μεταξύ άλλων, δεσμεύεται να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξασφαλίσει την ύπαρξη και εξυπηρέτηση δρομολογίων, επ’ ωφέλεια του επιβατικού κοινού. Επίσης, αυτό το διάστημα, είναι σε εξέλιξη και ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση και την ενίσχυση του Υποστέγου Νο 10 του ΟΛΠΑ στην Αστιγγος. Πρόκειται για το αδελφό υπόστεγο, αυτού που κατέρρευσε.

 

Γιατί καθυστερούν οι αδειοδοτήσεις

Τα πράγματα ωστόσο, δεν είναι τόσο ευοίωνα. Από τον περασμένο Δεκέμβριο, η διαδικασία αδειοδότησης έχει παραμείνει στάσιμη, καθώς κανένα νέο υδατοδρόμιο δεν έχει λάβει άδεια λειτουργίας. Ως εκ τούτου, τα μοναδικά αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της Πάτρας, της Κέρκυρας και των Παξών, δύσκολα θα μπορέσουν να γίνουν εμπορικά βιώσιμα, δίχως να υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο, όχι μόνο στο Ιόνιο, αλλά σε όλη τη χώρα.
Τα τρία υδατοδρόμια που έχουν λάβει άδεια θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα λειτουργικό δίκτυο με εμπορική προοπτική στη Δυτική Ελλάδα, μαζί με εκείνα στην Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο, τη Λευκάδα, το Μεγανήσι και την Ιθάκη. Η αδειοδότηση ωστόσο των πέντε τελευταίων υδατοδρομίων, την οποία έχει αναλάβει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, έχει κολλήσει στη γραφειοκρατία.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν έχει ακόμα υπογράψει προγραμματικές συμβάσεις με τα κατά τόπους λιμενικά ταμεία για την προμήθεια του εξοπλισμού ασφαλείας ενώ εκκρεμεί και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη φορέα λειτουργίας. Μετά από τις ενέργειες αυτές ο νόμος προβλέπει τη διεξαγωγή ελέγχου από την Επιτροπή Υδατοδρομίων και το υπουργείο Ναυτιλίας για την απόκτηση άδειας λειτουργίας.
Η καθυστέρηση για την αδειοδότηση των πέντε υδατοδρομίων στο Ιόνιο είναι σημαντική, δεδομένου πως η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει ολοκληρώσει εδώ και μήνες την υλοποίηση των τεχνικών φακέλων.
Με αργούς ρυθμούς εξελίσσεται και ο διαγωνισμός για την αδειοδότηση των άλλων υδατοδρομίων της χώρας.

Πηγή: Eφημερίδα Πελοπόννησος