Με εκβιασμούς και ρουσφέτια λειτουργεί το Υπουργείο Παιδείας

advertisement

Δεν παύει να προκαλεί εντύπωση το μένος – που αγγίζει τα όρια της υστερίας – αυτής της κυβέρνησης, όχι να βελτιώσει τα προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά να ξεθεμελιώσει ό,τι καλό υπήρχε σε αυτό, σε όλες σχεδόν τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αρχίζοντας από την ανώτατη εκπαίδευση, με την άναρχη και χωρίς κριτήρια αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας» επισήμανε ο Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας και Αναπληρωτής Τομεάρχης της ΝΔ, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στο Νομοσχέδιο του Παιδείας.
Ο κ. Φωτήλας μίλησε για τους εκβιασμούς που κάνει το Υπουργείο μέσω του νομοσχεδίου και προς το Πανεπιστήμιο Πατρών και προς το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου αλλά και στα προβλήματα που δημιουργεί στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας. Τόνισε ότι ευτυχώς απέτυχε η προσπάθειά του να διαλύσει το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Τέλος, αναφέρθηκε και στο σχεδιασμό του Υπουργείου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που στόχο έχει να επιβραβεύει την τύχη και όχι την αριστεία.

 

Μπορείτε να δείτε το βίντεο της ομιλίας:

https://www.youtube.com/watch?v=9TWP88f1QDc&feature=youtu.be

Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας:
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Δεν μου προκαλούν εντύπωση ούτε οι διαδικασίες με τις οποίες ήρθε αλλά ούτε και η ίδια η ουσία του προς ψήφιση νομοσχεδίου.
Κατ’ αρχάς θέλω να αναφερθώ σε δύο ενστάσεις που έγιναν επί της διαδικασίας. Η μια έγινε από τον κ. Παφίλη και το ΚΚΕ, ο οποίος στην ουσία σας είπε, κύριε Υπουργέ, για ποιον λόγο φέρνετε το νομοσχέδιο τη Μεγάλη Εβδομάδα που είναι κλειστά τα σχολεία και τα ΑΕΙ. Και εσείς βέβαια δεν του δώσατε καμία απάντηση, παρά μόνο προσπαθήσατε να αστειευτείτε κατά κάποιον τρόπο, με ένα χαμηλό θα έλεγα επίπεδο χιούμορ, λέγοντάς τους «εσείς οι αριστεροί και η σχέση σας με την πίστη» και κάτι τέτοια φαιδρά. Η δεύτερη ένσταση έγινε από την εισηγήτρια μας, την κ. Κεραμέως, η οποία απλά σας ρώτησε για ποιόν λόγο – για άλλη μια φορά – επιλέγετε να ευτελίσετε τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, φέρνοντας ένα τόσο μεγάλο νομοσχέδιο, που αφορά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Ούτε εκεί επιλέξατε να απαντήσετε, παρά και εκεί επιλέξατε, με ένα ακόμα πιο φθηνό είδος χιούμορ, να απαντήσετε στην κυρία Κεραμέως «εάν δεν μπορείτε να το καταλάβετε, να σας στείλω έναν βοηθό».
Ξέρετε, δεν απαντάτε που δεν απαντάτε, τουλάχιστον δεν είναι ανάγκη να προσβάλλετε τους συναδέλφους σας. Αν το έλεγε κάποιος από εμάς, θα είχαμε κατηγορηθεί ίσως και για σεξισμό για αυτό το σχόλιο. Εμείς δεν το κάνουμε, γιατί δεν είναι σεξισμός. Παρά ταύτα, είναι προσβολή.
Η αλήθεια, κ. Υπουργέ, είναι ότι δεν περίμενα να δώσετε απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα, γιατί η μόνη ειλικρινής απάντηση, στην οποία θα μπορούσατε να προβείτε στο ερώτημα «Γιατί το κάνετε;», θα ήταν, «Γιατί αυτό μας βολεύει».
Αυτά, λοιπόν, όπως είπα, δεν μου προκαλούν εντύπωση, γιατί σας έχουμε μάθει. Παρόλο, όμως, που σας έχουμε μάθει, δεν παύει να προκαλεί εντύπωση το μένος – που αγγίζει τα όρια της υστερίας – αυτής της κυβέρνησης, όχι να βελτιώσει τα προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά να ξεθεμελιώσει ό,τι καλό υπήρχε σε αυτό, σε όλες σχεδόν τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αρχίζοντας από την ανώτατη εκπαίδευση, με την άναρχη και χωρίς κριτήρια αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που επιχειρείται.
Γιατί αναρωτιέμαι: Σε ποια λογική ανάπτυξης οδηγεί η ρύθμιση με την οποία κάνετε Πολυτεχνεία όλα τα τμήματα Σχολών Μηχανικών με μία και μόνο ουσιαστικά Υπουργική Απόφαση; Ποιες ανάγκες της αγοράς εργασίας καλύπτονται; Ποιες εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας υπάρχουν; Τέλος, ποια επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων εξυπηρετούνται;
Όμως, τώρα τι ρωτάω; Εκθέσεις σκοπιμότητας, βιωσιμότητας, σχεδιασμοί. Αυτά είναι ψιλά γράμματα για εσάς.
Φτάσατε, μάλιστα, στο σημείο, σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις τμημάτων ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο Πατρών, να προσπαθήσετε έμμεσα να εκβιάσετε το Πανεπιστήμιο, λέγοντάς του επί της ουσίας ότι αν δεν προχωρήσει η συγχώνευση με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, μην περιμένετε ούτε Νομική, ούτε Γεωπονική. Έτσι λειτουργείτε, με εκβιασμούς και ρουσφέτια!
Φυσικά, να μην ξεχνάμε ότι η πρώτη σας κίνηση – που ευτυχώς απέτυχε – ήταν να προσπαθήσετε να διαλύσετε το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Ήρθατε, όμως, αντιμέτωποι με την καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών φορέων της πόλης μας, της Πάτρας, και αναγκαστήκατε να αλλάξετε γνώμη.
Τα ίδια κάνατε και στο ΤΕΙ στο Αίγιο, που ενώ διακυρήσσατε διατήρηση και ανάπτυξη, στην πράξη το οδηγούσατε σε αποδυνάμωση και κλείσιμο. Κι αν δεν αντιδρούσε και εκεί η τοπική κοινωνία, δεν θα παίρνατε πίσω μέρος του σχεδίου σας.

 

Η αλήθεια, κύριε Υπουργέ, είναι ότι πουλάτε, για ψηφοθηρικούς λόγους, πανεπιστημιακά πτυχία στους νυν φοιτητές των ΤΕΙ.

Οι ίδιοι εκβιασμοί ισχύουν και για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, που απειλήσατε ότι ή θα δεχτούν να απορροφήσουν και τα δύο ΤΕΙ – Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου – ή δεν θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Αντίστοιχα προβλήματα και σε ό,τι αφορά στο Λύκειο. Εδώ πια το ψέμα και η απάτη ξεπερνάει κάθε όριο. Επί δύο χρόνια μιλούσατε για δήθεν κατάργηση των εξετάσεων, για να καλοπιάσετε τους μαθητές και τις οικογένειες των. Και πού καταλήξατε σήμερα; Στο ότι χρειάζονται πανελλαδικές εξετάσεις για τις βασικές πανεπιστημιακές σχολές, με τέσσερα μαθήματα, δηλαδή όπως παλιότερα οι δέσμες. Τα, δε, θέματα των εξετάσεων δεν θα μπαίνουν από ενιαία αρχή, αλλά από τις εκπαιδευτικές περιφέρειες. Και αναρωτιέμαι: Πώς θα εξασφαλιστεί το κατοχυρωμένο, από το Σύνταγμα, δικαίωμα της ισονομίας, όταν άλλα θέματα θα μπαίνουν στο σχολείο του Έβρου και άλλα θέματα στο σχολείο της Κρήτης; Αλήθεια, αυτά είχατε στον νου σας όταν μιλούσατε για αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου και ειδικά της Γ’ Λυκείου ή μήπως είναι αναβάθμιση η κατάργηση του μαθήματος των λατινικών, που όσοι σπουδάσαμε κλασικές σπουδές, γνωρίζουμε πόσο χρήσιμο μας φάνηκε; Αυτό φαίνεται, βέβαια, και από το γεγονός ότι ολόκληρη η Ευρώπη, με προτεστάντισσα τη Γαλλία, αντί να μειώνει, αυξάνει τις ώρες των κλασικών αρχαίων γλωσσών, γνωρίζοντας τη σπουδαιότητά τους. Μόνο εσείς τις απαξιώνετε.

Για, δε, τα Πρότυπα και τα Πειραματικά, είναι εκπληκτικό και εδώ το μένος σας – εδώ και τέσσερα χρόνια – για την ξεθεμελίωση των καλών αυτών σχολείων που είχαν γίνει στο παρελθόν. Και έρχεστε σήμερα να τους δώσετε το τελειωτικό χτύπημα, καταργώντας την όποια αυτονομία είχαν, που τους επέτρεπε να υπηρετούν την αριστεία, διδάσκοντας τους μαθητές με βάση τις καλύτερες πρακτικές της εκπαίδευσης, με νέα γνωστικά αντικείμενα. Σήμερα, με αυτό το νομοσχέδιο, έρχεστε να τους τελειώσετε και να τους μετατρέψετε σε τυπικά δημόσια σχολεία.

Η αλήθεια είναι ότι εκπροσωπείτε επάξια, γνήσια αριστερές πολιτικές, όπως αυτή της λογικής της ήσσονος προσπάθειας, περνώντας ένα μήνυμα ότι οποιοσδήποτε μαθητής μπορεί να γίνει από έσχατος, πρώτος, «χωρίς να κουνήσει το δαχτυλάκι του», αρκεί -για παράδειγμα – να είναι τυχερός σε μία κλήρωση, ώστε να πάρει τη σημαία. Δεν χρειάζεται να είναι άριστος στα μαθήματά του. Αυτό είναι η «πρώτη φορά Αριστερά».

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Θα κλείσω την ομιλία μου με ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που έλαβα από έναν μαθητή, συμπολίτη μου της Β’ Λυκείου του Πειραματικού ΓΕΛ Πατρών, ο οποίος μου λέει: «Κύριε Φωτήλα, ονομάζομαι…» – παραλείπω το όνομα-, «…Είμαι μαθητής της Β’ Λυκείου του Πειραματικού ΓΕΛ Πατρών. Το 2018 συμμετείχα στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής και ήμουν από τα τέσσερα άτομα που κατάφεραν να μπουν στην εθνική ομάδα. Έτσι διαγωνίστηκα στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής στην Ιαπωνία, στην Τσουκούμπα, όπου πήρα χάλκινο μετάλλιο, επίσης στη Βαλκανιάδα Πληροφορικής το 2018 κερδίζοντας χάλκινο μετάλλιο…» – έχει και τους συνδέσμους για να μην νομίζουμε ότι μας λέει ψέματα – «…και στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πληροφορικής Νέων το 2017 αργυρό μετάλλιο».

Σύμφωνα με τους νόμους, λοιπόν, λέει του 2003 και του 2015, κύριε Υπουργέ, όσοι έχουν διακριθεί σε όλους αυτούς τους παραπάνω διαγωνισμούς, μπορούν να περάσουν καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Τμήματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των κατευθύνσεων θετικών σπουδών, καθώς και Οικονομίας και Πληροφορικής. «Όμως, με τις αλλαγές που έρχονται τώρα, κύριε Υπουργέ…» – όπως λέει ο μαθητής – «…πλέον η Πληροφορική παύει να είναι μάθημα που περιλαμβάνεται στη θετική ομάδα προσανατολισμού, με αποτέλεσμα εγώ και οι άλλοι μαθητές, με τις ίδιες διακρίσεις στην Πληροφορική, να αποκλειόμαστε από τις σχολές των πολυτεχνείων, πέρα, δηλαδή, από τον αριθμό των εισακτέων, όπως ίσχυε με το προηγούμενο νομοσχέδιο, πολλές από τις οποίες έχουν άμεση σχέση».

Και συνεχίζει ο μαθητής: «Είναι κατάφορη αδικία να μην έχω εγώ το προνόμιο αυτό, τη στιγμή που ο χρόνος και το διάβασμα που αφιερώνω στην προετοιμασία για τις διεθνείς Ολυμπιάδες, είναι αναμφισβήτητα περισσότερος από ό,τι απαιτείται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Το σύστημα εκπαίδευσης της χώρας μας πρέπει να επενδύει σε μαθητές σαν και εμένα, αφού φέρνουμε τόσα μετάλλια στη χώρα μας. Σας παρακαλώ πολύ, κύριε Φωτήλα, να μεριμνήσετε να αλλάξει αυτήν την αδικία ο κ. Γαβρόγλου». Αυτά λέει ο μαθητής. Τι του απαντάτε, κύριε Υπουργέ;

Εγώ ξέρω τι θα του απαντήσω. Εσείς του απαντήσατε και του είπατε ότι δεν πρέπει αγόρι μου, εσύ και η οικογένειά σου, να επενδύετε στην αριστεία. Πρέπει να επενδύετε στην τύχη. Μόνο αν είσαι τυχερός με αυτήν την κυβέρνηση μπορεί να έχεις προκοπή. Αν είσαι άριστος, δεν έχεις καμία τύχη.

Εγώ, λοιπόν, του λέω αυτού του μαθητή να επενδύει στην αριστεία, γιατί σύντομα εμείς θα την επιβραβεύσουμε και θα του δώσουμε εκείνο που του αξίζει.