Στη Βουλή η σύμβαση του νέου αεροδρομίου Κρήτης: 14 προτάσεις από τον Βασίλη Κεγκέρογλου

Πλαίσιο προτάσεων για την βελτίωση της σύμβασης παραχώρησης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης κατέθεσε ο κ. Βασίλης Κεγκέρογλου κατά την συζήτηση του επίμαχου ζητήματος στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής υπενθύμισε ότι η διαδικασία λειτουργίας του νέου αερολιμένα Ηρακλείου ξεκίνησε «με πρωτοβουλίες των τοπικών κοινωνιών και πολιτικές αποφάσεις του ΠΑΣΟΚ το 2003 και με δεδομένο ότι το υφιστάμενο αεροδρόμιο δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει ικανοποιητικά την μεγάλη και διαρκώς αυξανόμενη αεροπορική κίνηση της Κρήτης και να εγγυηθεί την ασφάλεια των κατοίκων». Ο ίδιος παρουσιάζοντας τις προτεινόμενες τροποποιήσεις της σύμβασης που παρουσίασε στην Βουλή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είπε:

«1. Ένταξη του ονόματος «Καστελίου» στην επωνυμία του φορέα που πρέπει να είναι ως εξής: «Διεθνής Αερολιμένας Καστελίου Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε».

2. Ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων με δίκαιες αποζημιώσεις.

Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, εξαιτίας των λαθεμένων διαδικασιών που επελέγησαν. Καταβολή δίκαιων αποζημιώσεων με υιοθέτηση της πρότασης μας για προσαύξηση των ποσών απαλλοτριώσεων που προβλέπονται στις δικαστικές αποφάσεις ανάλογα με το ποσοστό απώλειας της περιουσίας ανά ιδιοκτήτη.

Π.χ Για 100% απώλειας της περιουσίας προσαύξηση της αποζημίωσης κατά 50%

3. Ολοκληρωμένη οδική σύνδεση του νέου Α/Δ Καστελίου ,με τα εξής έργα:

α) Το οδικό τμήμα Καστέλι έως ανισόπεδο κόμβο του Ηράκλειο-Βιάννου πρέπει να κατασκευαστεί με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό ασφάλειας (Στη ΣΠ προβλέπεται 1 λωρίδα).

β) Ο δρόμος Ηράκλειο-Βιάννος έως ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με Καστέλι είναι απαραίτητο να βελτιωθεί με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό ασφαλείας.

γ) Η μελέτη και προώθηση της οδικής σύνδεσης του Α/Δ Καστελίου με τη Μεσσαρά

4. Αναπτυξιακή μελέτη και ειδικό χωροταξικό με χρήση γης για την ευρύτερη περιοχή του νέου Α/Δ του Δήμου Μινώα-Πεδιάδος.

Το γεγονός ότι δεν ακόμη εκπονηθεί ΣΧΟΟΑΠ επιβάλλει άμεσα να προετοιμαστεί η περιοχή για να υποδεχθεί και λειτουργήσει το νέο Α/Δ αφού αυτή αναμένεται να αναπτυχθεί με γοργούς ρυθμούς.

Οι νέες δραστηριότητες και οι νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή, αλλά και οι ακόμα περισσότερες κατά τη λειτουργία του Α/Δ θα δημιουργήσουν μια εκρηκτική ανάπτυξη, η οποία αν δεν προετοιμαστεί και κανονιστεί θα καταλήξει να είναι εν πολλοίς άναρχη.

5. Επανεξέταση του τρόπου μεταφοράς καυσίμων και διερεύνησης της πρότασης για δημιουργία αγωγού.

6. Ενίσχυση δικτύων Ηλεκτρικής διασύνδεσης για την κάλυψη της μεγάλης αύξησης κατανάλωσης ενέργειας και υιοθέτηση στόχων μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας ώστε το αεροδρόμιο να λειτουργήσει ως πράσινο αεροδρόμιο με το ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

7. Σημαντική ενίσχυση αντιπλημμυρικών έργων αφού ληφθούν υπ΄ όψιν και τα νέα δεδομένα όπως εκδηλώθηκαν με τις έντονες βροχοπτώσεις.

8. Ενίσχυση των μέτρων προστασίας του υδροφόρου ορίζοντα.

9. Ένταξη στον βιολογικό καθαρισμό όλων των γύρω οικισμών που δεν περιλαμβάνονται άλλα και όσων έχουν στοιχειώδη εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων .

10. Μέριμνα για την θωράκιση ακόμη και την μετεγκατάσταση των πλέον θιγόμενων οικισμών με κατάλληλους όρους και προϋποθέσεις.

11. Αύξηση του ανταποδοτικού οφέλους για το Δήμο Μίνωα Πεδιάδας στο 2% και παραχώρηση επιπλέον χώρων για την προβολή του τοπικού πολιτισμού και των προϊόντων καθώς και της ταπεινωμένης Αυλιώτικης κεφάλας, που θα διαμορφωθεί μετά από περιβαλλοντική μελέτη ως επισκέψιμο οικολογικό πάρκο ή άλλη χρήση.

12. Όλες οι νέες θέσεις εργασίας τόσο στο φορέα όσο και στις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς που θα λειτουργήσουν στο αεροδρόμιο να διέπονται εκτός από τα προσόντα και από το κριτήριο της εντοπιότητας, όπως ήδη εφαρμόζεται σε άλλους οργανισμούς δημοσίου ή συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

13. Μελέτη αξιοποίησης του χώρου του σημερινού Α/Δ Ν.Καζαντζάκη για τον οποίο δεν έχει γίνει κανένας σχεδιασμός .

Για να είναι κατ΄ ελάχιστα ρεαλιστικός ο προγραμματισμός υλοποίησης οποιασδήποτε αξιοποίησης του χώρου πρέπει άμεσα να αρχίσουν οι διαδικασίες προετοιμασίας, η δημόσια διαβούλευση, οι μελέτες σκοπιμότητας και η απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις. Καταθέτουμε την πρόταση για δημιουργία διοικητικού κέντρου και κέντρου καινοτομίας και κρητικού πολιτισμού και ο ευρύτερος χώρος να πολεοδομηθεί έως 40% με 60% πράσινο.

13+1. Μέχρι την ολοκλήρωση του Νέου Αεροδρομίου για την ανάγκη μιας καλύτερης αεροπορικής εξυπηρέτησης των εκατομμυρίων τουριστών και των κατοίκων της Κρήτης, να γίνουν όλες οι δυνατές βελτιώσεις στο Ν/Σ Καζαντζάκης».

Τέλος ο βουλευτής Ηρακλείου επισήμανε ότι το ΚΙΝΑΛ θα ψηφίσει υπερ της σύμβασης καθώς όπως είπε η ολοκλήρωση του έργου θα ενισχύσει την αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης.