(ΦΩΤΟ)-ΠΑΤΡΑ: Σταματά για 2 χρόνια ο Προαστιακός, για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή – Πώς θα γίνει η υπογειοποίηση και το έργο στο παραλιακό μέτωπο – Τι εξήγγειλε ο Γ.Γ Μεταφορών

Ασαφές παραμένει το ζήτημα χρηματοδότησης για το τμήμα του σιδηροδρομικού έργου από τον Αγιο Διονύσιο μέχρι τον Αγιο Ανδρέα της Πάτρας και το νέο λιμάνι. Ο γενικός γραμματέας μεταφορών Θάνος Βούρδας, που χθες βρέθηκε στο Ρίο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το έργο είναι διασφαλισμένο, ενώ είπε ότι οι εργασίες θα απαιτήσουν  διακοπή του προαστιακού για 2 χρόνια, αφού οι επιλογές ήταν δύο: να μη γίνει τίποτα ή να σταματήσουν τμήματα του προαστιακού, ο οποίος θα λειτουργεί μετά πάνω στις νέες γραμμές.
Ενέταξε τις οριστικές μελέτες για τη υπογειοποιημένη διέλευση (τύπου μετρό) του τρένου στο τμήμα Αγιος Διονύσιος-Αγιος Ανδρέας στην ίδια εργολαβία με το τμήμα Ρίο-Αγιος Διονύσιος και πρόσθεσε ότι εκκρεμεί η οριστική μελέτη για να βγουν και τα τελικά κόστη.
Για τη χρηματοδότηση στο τμήμα από τον Αγιο Διονύσιο μέχρι το νέο λιμάνι ο γενικός απάντησε: «Θεωρούμε δεσμευμένα 100 εκατ. ευρώ για την επόμενη φάση. Ομως πρέπει να οριστικοποιηθούν τα κόστη με βάση τις μελέτες για να ξέρουμε και το τελικό τεχνικό δελτίο που θα καταθέσουμε, για το ποσό που πρέπει να δεσμεύσουμε για το επόμενο τμήμα». Συμπλήρωσε ότι ολοκληρώθηκε πριν από ενάμισι μήνα η διαπραγμάτευση με την ευρωπαϊκή επιτροπή και κατέληξαν ότι η σύνδεση προτείνει το υπουργείο με το νέο λιμάνι της Πάτρας είναι βιώσιμο έργο. «Πράγμα που σημαίνει ότι είναι χρηματοδότησιμο» είπε ο Θ. Βούρδας .

Για το χρονοδιάγραμμα είπε ότι η πρόβλεψη είναι να φτάσει το σύγχρονο τρένο στο νέο λιμάνι το 2023.
Το τρένο επιλέχθηκε να φτάσει μέσω του σταθμού του Αγιου Ανδρέα στην Πειραϊκή Πατραϊκή αντί να κινηθεί παραλιακά για λόγους κόστους και επειδή κρίθηκε σκόπιμο να μην αλλοιωθούν οι ήδη υπάρχοντες κοινόχρηστοι χώροι (νότιο πάρκο).

Στο τμήμα από τον Αγιο Ανδρέα μέχρι την Πατραϊκή έχουν διαπιστωθεί προβλήματα στατικότητας σε κτίρια ένθεν κακείθεν. «Πρέπει να δούμε πως θα επιλύσουμε τα προβλήματα στατικότητας των κτιρίων που υπάρχουν εκεί, γιατί έχουμε τέτοια ζητήματα στην περιοχή. Ενθεν κακείθεν υπάρχουν παλαιάς κατασκευής κτίρια. Πριν την Πειραϊκή Πατραϊκή θα αρχίσει η ανύψωση προκειμένου να ενταχθεί στο χώρο που θα δημιουργηθεί το εμπορευματικό κέντρο και ο σταθμός μετεπιβίβασης με το νέο λιμάνι» ανέφερε ο Θ. Βούρδας.

Για το κομμάτι Ρίο-Αγιος Διονύσιος είπε ότι θα είναι υπογειοποιημένο με τη μέθοδο του κατ εντ κάβερ .