ΠΑΤΡΑ: «Σάρκα και οστά» ο νέος Σταθμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας – Τι θα περιλαμβάνει το έργο

Θέμα ημερών είναι η εγκατάσταση του αναδόχου του έργου κατασκευής νέου σταθμού λεωφορείων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας, καθώς υπογράφηκε το συμφωνητικό ανάμεσα στις δύο πλευρές και ο εργολάβος πιάνει δουλειά στους πρώην μύλους Αγίου Γεωργίου. Ο νέος σταθμός θα είναι έτοιμος, σύμφωνα με τη σύμβαση, σε διάστημα 18-20 μηνών.
Οι υπογραφές ανάμεσα στη διοίκηση του φορέα και στον ανάδοχο του έργου «έπεσαν» πριν από μία εβδομάδα, όπως δήλωσε  ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, Ανδρέας Μανωλόπουλος.

Σήμερα, έχει προγραμματιστεί συνάντηση του Α. Μανωλοπούλου με τον εργολάβο προκειμένου να ενημερωθεί η διοίκηση για την επικείμενη εγκατάσταση του εργοταξίου (υπολογίζεται να γίνει πριν την αλλαγή του μήνα).
Ο νέος σταθμός θα λειτουργήσει στο ιδιόκτητο ακίνητο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, στη συμβολή της Οθωνος Αμαλίας με τη Νόρμαν. Χρειάστηκε να περάσει πάνω από μια δεκαετία μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο.
Το έργο έχει αρχικό προϋπολογισμό 7,5 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ προκήρυξε διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου του έργου, αν και δεν ήταν υποχρεωμένη να το κάνει. Η επιλογή της δικαιώθηκε καθώς η εταιρεία που υπέβαλε τη μεγαλύτερη έκπτωση συγκέντρωσε και την υψηλότερη βαθμολογία.
Στην τεχνική έκθεση που συντάχθηκε πριν από λίγα χρόνια αναφερόταν ότι στόχος είναι η διατήρηση της οικείας στους Πατρινούς εξωτερικής εικόνας του κτιρίου, και η ενσωμάτωση στη ζωή της πόλης ενός ακινήτου που έχει εγκαταλειφθεί. Αποτυπωνόταν στην ίδια έκθεση ότι θα αναδειχθεί το διατηρητέο κέλυφος και θα είναι σαφής η διάκριση μεταξύ των νέων και τα παλαιών κατασκευών για να αποφευχθεί η σύγχυση, χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη αρχιτεκτονική επεξεργασία.
Ο σχεδιασμός για το νέο σταθμό προβλέπει τα εξής:
Στο πρώτο (εξαώροφο) κτίριο του συγκροτήματος να διαμορφωθεί ο κεντρικός χώρος του σταθμού, ο οποίος να περιλαμβάνει στο ισόγειο λειτουργίες του σταθμού και στους ορόφους γραφεία της διοίκησης κ.ά.
Στο δεύτερο (τριώροφο) κτίριο, είναι χωροθετημένο στον ισόγειο χώρο η είσοδος για την πρόσβαση στο σταθμό από την οδό Αστιγγος και στους ορόφους η διαμόρφωση αιθουσών συνεδριάσεως.
Στο τρίτο κτίριο (σιλό), στο ισόγειο χωροθετούνται βοηθητικοί χώροι (WC, αποθήκη αποσκευών, ασυνόδευτων δεμάτων κ.ά.). Στον α’ όροφο χωροθετούνται γραφεία αποστολής και παραλαβής ασυνόδευτων δεμάτων, και η είσοδος του πολυόροφου χώρου στάθμευσης από την οδό Σανταρόζα.
Στους ορόφους β’, γ’ και δ’ περιλαμβάνονται χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ στον ε’ όροφο μια αίθουσα εκδηλώσεων.
Στον ακάλυπτο χώρο του συγκροτήματος προτείνεται να διαμορφωθεί ο χώρος κίνησης και στάθμευσης των υπεραστικών λεωφορείων.