Προς κατάργηση το μάθημα της κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Αχαΐας;

Η υποχρεωτικότητα της εφαρμογής του μαθήματος της κολύμβησης σε δημοτικά σχολεία δεν ισχύει στο Νομό της Αχαΐας επισημαίνει με ερώτησή του προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών ο Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας και Αν. Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας.

Το σχολικό έτος 2016-2017 παρουσιάστηκαν σοβαρές δυσλειτουργίες και προχειρότητες με αποτέλεσμα το πρόγραμμα να ξεκινήσει με μεγάλη καθυστέρηση στις αρχές Μαΐου 2017 και με πολλά προβλήματα και ως εκ τούτου τα παιδιά μπόρεσαν να διδαχτούν μόνο επτά (7) μαθήματα. Το ίδιο «σκηνικό» επαναλήφθηκε και κατά το σχολικό έτος 2017-2018 και όπως φαίνεται θα συνεχιστεί και το σχολικό έτος 2018-2019. Για το λόγο αυτό ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί εάν γνωρίζουν τα εν λόγω προβλήματα και με ποιον τρόπο σκοπεύουν να διασφαλίσουν τη συνέχιση του προγράμματος.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Προς τους Υπουργούς

  • Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
  • Εσωτερικών

 

Θέμα: Προς κατάργηση το μάθημα της κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Αχαΐας;

 

Σύμφωνα με τις υπ’ αριθμ. πρωτ. 131179/Δ5/8/8/2016, 140766/Δ5/2-9-2016, 153230/Δ5/20-9-2016, 159897/Δ5/28-9-2016 και 166515/Δ5/07-10-2016 εγκυκλίους της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ., αποφασίσθηκε η υποχρεωτική εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές/ μαθήτριες της τρίτης (Γ) τάξης των δημοτικών σχολείων που απέχουν μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και της τετάρτης (Δ) τάξης σε ειδικές περιπτώσεις, για το σχολικό έτος 2016-2017.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μαθήματος σε σχολεία της Αχαΐας παρουσιάστηκαν σοβαρές δυσλειτουργίες και προχειρότητες λόγω κακού προγραμματισμού. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το πρόγραμμα να ξεκινήσει με μεγάλη καθυστέρηση στις αρχές Μαΐου 2017 και με πολλά προβλήματα και ως εκ τούτου τα παιδιά μπόρεσαν να διδαχτούν μόνο επτά (7) μαθήματα.

Παρά τις ελπίδες όλων των πολιτών της Αχαΐας για το αντίθετο, το ίδιο «σκηνικό» επαναλήφθηκε και κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Ο προγραμματισμός του μαθήματος δεν ξεκίνησε έγκαιρα και οργανωμένα με αποτέλεσμα να εφαρμοστεί αρκετά μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και συγκεκριμένα την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου σε ορισμένα μόνο σχολεία της Αχαΐας, παρά την υποχρεωτικότητα του μαθήματος.

Δυστυχώς, η εφαρμογή του εν λόγω προγράμματος συνεχίστηκε και κατά το σχολικό έτος 2018-2019 με την ίδια προχειρότητα με την οποία ξεκίνησε. Στις 28.03.2019 η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αχαΐας ενημέρωνε ότι το πρόγραμμα θα ξεκινούσε αρχές Απριλίου σε 22 από τα 65 σχολεία, αλλά μέχρι σήμερα ούτε καν στο 35% των σχολείων δεν έχει ξεκινήσει.

Επειδή για άλλη μια φορά η κυβέρνηση σχεδιάζει χωρίς να υλοποιεί

Επειδή η εφαρμογή του προγράμματος και κατά το τρέχον σχολικό έτος φαίνεται ότι μπαίνει στις καλένδες

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

  1. Γνωρίζετε πως κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά 2017-2018 το μάθημα εφαρμόστηκε σε ορισμένα μόνο σχολεία της Αχαΐας και πόσα μαθήματα έγιναν σε αυτά; Για ποιο λόγο υπήρξε τέτοια προχειρότητα και κατά τη δεύτερη χρονιά εφαρμογής του προγράμματος;
  2. Ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης εφαρμογής του υποχρεωτικού προγράμματος κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2018-2019 στην Αχαΐα;
  3. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε έτσι ώστε να υλοποιηθεί το πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία της Αχαΐας έστω και με καθυστέρηση; Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα;
  4. Τι αναμένεται να πράξει το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών από και προς τα κολυμβητήρια;
  1. Με ποιο τρόπο θα διασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας τη συνέχιση του προγράμματος για το τρέχον και για τα επόμενα σχολικά έτη; Έχει ληφθεί μέριμνα έτσι ώστε να λυθούν οι δυσλειτουργίες και οι παραλείψεις που υπήρξαν κατά τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό του;

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

Ιάσονας Φωτήλας

Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας