Οι ευθύνες των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του κ. Σπίρτζη για την τρίχρονη καθυστέρηση στην έναρξη και την αβεβαιότητα για την ολοκλήρωση του Πάτρα –Πύργος – Σε τέσσερα χρόνια και αν…

Ο κ. Σπίρτζης, για μια ακόμα φορά σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, επανέλαβε τα γνωστά επιχειρήματά του για να δικαιολογήσει την ακύρωση της δημοπράτησης του Ενιαίου Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος στις 26-3-2015 και την κατάτμησή του σε οκτώ εργολαβίες, που είχε ως αποτέλεσμα την τρίχρονη τουλάχιστον καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών (εφόσον κάποια από τα έργα ξεκινήσουν) και έθεσε σε αβεβαιότητα, παραπέμποντας στο μακρινό μέλλον την ολοκλήρωσή τους.
Ο κ. Κουτσούκος ως Εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής και παρά την πρόθεση του προεδρείου να του περιορίσει το λόγο, τεκμηρίωσε την κριτική του στην Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στον κ. Σπίρτζη με συγκεκριμένα στοιχεία:
• Αναφέρθηκε στην αρχική νομοθέτηση με τον Ν. 4219/2013 του έργου ως Δημόσιου, με τη σύμφωνη τότε γνώμη του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Σπίρτζη.
• Παρουσίασε και κατέθεσε στα πρακτικά την από 7-10-2014 απόφαση του κ. Χρυσοχοϊδη με την οποία προκηρύχθηκε Δημόσιος Διεθνής Διαγωνισμός, με συνημμένα όλα τα έγγραφα και τις εγκρίσεις και εγγεγραμμένα στο ΠΔΕ 475.000.000 €.
• Κατέκρινε τη μεθόδευση της κατάτμησης του έργου σε 8 εργολαβίες, ώστε να λάβουν μέρος συγκεκριμένοι εργολάβοι, γνωστοί και φίλοι του κ. Σπίρτζη .
• Ανέφερε, με παραπομπή στα σχετικά έγγραφα, τις ψεύτικες υποσχέσεις του κ. Σπίρτζη που για να κατευνάσει τις αντιδράσεις έλεγε, τον Απρίλιο του 2015, ότι οι διαγωνισμοί θα ολοκληρωθούν σε τρεις μήνες.
• Επεσήμανε, ως επιτομή των ψεύτικων υποσχέσεων την δέσμευση του κ. Τσίπρα, τον Φεβρουάριο του 2018 από την Πάτρα, ότι τα έργα θα ξεκινήσουν το Καλοκαίρι (εννοούσε του 2018).
• Τόνισε ότι για μια ακόμα φορά ο κ. Σπίρτζης αυτοδιαψεύδεται, αφού δεν φέρνει στη Βουλή και τις οκτώ εργολαβίες, όπως είχε υποσχεθεί σε φορείς της Περιφέρειας.
• Απαντώντας στα επιχειρήματα του κ. Σπίρτζη, ότι η κατάτμηση οδήγησε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό του είπε, ότι αν ήταν καλοπροαίρετος θα άφηνε να διεξαχθεί ο διαγωνισμός στις 30/3/2015 και θα μπορούσε να τον κηρύξει άγονο αν δεν πετύχαινε την κατάλληλη συμμετοχή και τις ανάλογες εκπτώσεις.
• Τεκμηρίωσε, με βάση τον συμβατικό χρόνο εκτέλεσης των έργων, που είναι 42 μήνες, πως θα έχει τελειώσει το ΕΣΠΑ 2014-2020 ακόμα και με τα 2 χρόνια παράταση και το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί, άρα θα τεθούν θέματα χρηματοδότησης του.

  • Αμφισβήτησε το γεγονός ότι μπορεί όλοι οι μειοδότες να ανταπεξέλθουν στις συμβατικές τους υποχρεώσεις και επεσήμανε τον κίνδυνο στο τέλος να υπάρξει αναγκαστικά και μια εργολαβία «σκούπα», όπως έγινε και με άλλα έργα που κατατμήθηκαν, ώστε να τα ενώσει.
  • Σε σχέση με τη διαφορά στο κόστος του έργου με βάση τον Ενιαίο Διαγωνισμό, επεσήμανε ότι αθροιστικά το ύψος των 8 δημοπρατήσεων ανέρχεται στα 500 εκατ €, δηλαδή πολύ περισσότερα.

 

Οι απαντήσεις που δόθηκαν στα επιχειρήματα του κ. Κουτσούκου από τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τον κ. Σπίρτζη επιβεβαίωσαν ουσιαστικά τους φόβους για την πορεία εκτέλεσης και ολοκλήρωσης του έργου.

Συγκεκριμένα οι υπηρεσιακοί παράγοντες παραδέχτηκαν ότι η έγκριση του έργου από την Ε.Ε. ήταν αποτέλεσμα της ένταξής του στο Δίκτυο των Αυτοκινητοδρόμων (από το 1996) και της ωριμότητας του, καθώς είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις και ήταν έτοιμες οι μελέτες. Τεκμαίρεται κατά συνέπεια ότι το έργο θα μπορούσε να εγκριθεί ως ενιαίο από την Ε.Ε. αν η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ο κ. Σπίρτζης το ζητούσαν από το 2015.

Ο δε κ. Σπίρτζης παραδέχθηκες τον κίνδυνο μια ενδιάμεση εργολαβία να καθυστερήσει ή να πέσει έξω, και είπε ότι τότε θα κληθεί ο δεύτερος μειοδότης, έχει δε επεξεργαστεί σχέδιο συνδετήριων οδών για να ενώσει τα διαφορετικά τμήματα. Παραδέχθηκε δηλαδή ότι θα έχουμε δρόμο από πόλη σε πόλη ή από χωριό σε χωριό, Αυτοκινητόδρομο όμως δεν θα έχουμε. Όσον αφορά δε το χρηματοδοτικό πλαίσιο, ανέφερε ότι η πράξη ένταξης του έργου έχει κατάληξη στις 31-12-2023, επί της ουσίας, δηλαδή αποδέχθηκε ότι το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος πλαισίου χρηματοδότησής του.

Με βάση όλα τα παραπάνω και όχι μόνο, γίνεται πλέον αντιληπτό πως ο προεκλογικός σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Σπίρτζη είναι η φωτογραφία μαζί με τους κυβερνητικούς Βουλευτές σε κάποιο εργοτάξιο (αν προλάβουν) και όχι η εκτέλεση και ολοκλήρωση του πολύπαθου Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα –Πύργος, για το οποίο φέρουν ακέραια την ευθύνη όχι μόνο της τρίχρονης καθυστέρησης, αλλά και της αβεβαιότητας στην υλοποίηση του.

 

 

Το video της συζήτησης:  https://www.youtube.com/watch?v=pAkYFFKyzes