(ΦΩΤΟ)-ΠΑΤΡΑ: Η παρουσία του Ευ. Βενιζέλου για την Συνταγματική Αναθεώρηση – “Περίοδος κρίσιμων και δημοκρατικών αποφάσεων”

Χθες το κοινό της κατάμεστης αίθουσας τον υποδέχθηκε ως ξεχωριστή προσωπικότητα που διαχειρίστηκε τις τύχες της χώρας, ως υπουργός επί των οικονομικών αλλά και αντιπρόεδρος κυβερνήσεων, κατά την περίοδο της μεγάλης δοκιμασίας, μετά το 2010.
>Απέναντί του ένα ακροατήριο που παρακολουθούσε την αφήγηση σχεδόν με κομμένη την ανάσα, έθετε όμως κρίσιμα αλλά και καίρια ερωτήματα. Σε μια εκδήλωση που διοργάνωσαν η «Π» με το Pelop.gr καθώς και οι εκδόσεις «Πατάκη», για την παρουσίαση του νέου του βιβλίου «Η Δημοκρατία μεταξύ συγκυρίας και Ιστορίας – Προσδοκίες και κίνδυνοι από την αναθεώρηση του Συντάγματος»
> Ηταν ο Ευάγγελος Βενιζέλος χθες που μανγήτισε το κοινό στον χώρο του ξεν. Patras Palace, αναφερόμενος στην κρίσιμη αυτή συγκυρία.
> Μέσα από την ομιλία του αυτή, για να γίνει κατανοητός αλλά και εύληπτος, όρισε ως διανοητής τη δική του… μονάδα μέτρησης: Τις λεγόμενες «πυκνώσεις της ιστορίας», περιόδους δηλαδή κρίσιμων αλλά και ταυτόχρονα συγκυριακών δημοκρατικών αποφάσεων, με σημαντική όμως επίπτωση στους λαούς και το μέλλον τους.Βενιζέλος από την Πάτρα: Η χώρα χρειάζεται πολιτική μεταβολή

> «Υπάρχουν λοιπόν στιγμές που πυκνώνει ο χρόνος, η Ελλάδα το 1941-44 για παράδειγμα άλλαξε φυσιογνωμία τότε, σε μια τετραετία ξαναγνωρίστηκε η κοινωνία» εξήγησε και συνέκρινε αυτή την ιστορική περίοδο με «τη δεκαετία της κρίσης, 2010-1019, μια περίοδο από τη φύση της πυκνή ιστορικά που δεν συγκρίνεται με την προηγούμενη 10ετία αλλά με την 40ετία ολόκληρης της Μεταπολίτευσης».
> Μέσα από το περιεχόμενο αυτής της ειδικής σε μέτρο χρονικό και ιστορικό ομιλίας, κατάφερε να ασκήσει τεκμηριωμένη κριτική, τόσο για το δημοψήφισμα του 2015 όσο και τη σημερινή πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την συνταγματική αναθεώρηση. «Τον Ιούνιο του 2015, προκηρύσσεται και διεξάγεται εντός πέντε εργασίμων ημερών ένα δημοψήφισμα με ένα ερώτημα που είναι απολύτως ακατανόητο που αναφέρεται σε πολυσέλιδα κείμενα στα αγγλικά τα οποία έχουν ήδη ανακληθεί και τροποποιηθεί. Με τον καθένα να το εισπράττει ανάλογα με το πώς το αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει. Αλλος να νομίζει ότι ψηφίζει για την υπερηφάνεια του, άλλος για την αγωνία του άλλος για τη διαμαρτυρία του, άλλος επειδή είναι πατριώτης ή τυχοδιώκτης, ή θέλει η χώρα να μείνει στην ΕΕ με καλύτερους όρους ή άλλος διότι είναι ‘’δραχμιστής’’ και βλέπει ότι ευνοείται από την καταστροφή της νομισματικής πολιτικής της χώρας, άλλος επειδή ξέρει ή δεν ξέρει…»
>Και συνέχισε, ασκώντας κριτική στην Κυβέρνηση: «Και έχουμε μια πλειοψηφία 62%. Το αποτέλεσμα εξαφανίζεται όμως την επόμενη ημέρα διότι ο λαός ψηφίζει ‘’όχι’’, αλλά η Κυβέρνηση ενστερνίζεται την πολιτική του ‘’ναι’’ με τους χειρότερους και πιο ταπεινωτικούς όρους». Σχετικά με την αναθεωρητική απόπειρα της Κυβέρνησης σήμερα, όσον αφορά στο σύνταγμα συμπέρανε: «Αυτή λοιπόν η δημοκρατία που τα αφομοιώνει όλα και πορεύεται, σημαίνει ότι αντιμετωπίζει κρίση συμμετοχής και αντιπροσώπευσης, κρίση ταυτότητας και νομιμοποίησης. Και νομίζουν όλοι ότι οφείλεται στο σύνταγμα και ότι μπορούμε να μαζευτούμε και να το αλλάξουμε, να αλλάξουμε δηλαδή τη μοίρα μας».
>Τη συζήτηση προλόγισε ο λογοτέχνης Κώστας Λογαράς, ενώ σημαντική για τη συνέχεια και εμβάθυνση της συζήτησης ήταν η εισήγηση του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου των Πατρών Αθανάσιου Ζούπα. Συντόνισε ο διευθυντής σύνταξης της «Π» Κωνσταντίνος Μάγνης και χαιρέτισε επίσης π Θεόδωρος Λουλούδης, εκδότης της εφημερίδας «Πελοπόννησος»
Παρευρέθηκαν ο βουλευτής Αχαΐας του ΚΙΝΑΛ Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, ο περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, οι δήμαρχοι Ερυμάνθου Θάνος Καρπής, Καλαβρύτων Γιώργος Λαζουράς, ο Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, οι πρώην βουλευτές Κώστας Σπηλιόπουλος, Δημήτρης Κατσικόπουλος, ο πρώην νομάρχης Στ. Αθανασόπουλος – Σερέτης, ο πρ. δήμαρχος Ανδρέας Καράβολας, οι δημοτικοί σύμβουλοι Ηλίας Γκοτσόπουλος και Νίκος Τζανάκος, ο πρ. γγ Δικαιοσύνης Μαρίνος Σκανδάμης, ο νομικός και πρ. βουλευτής Νίκος Τσούκαλης, ο πρόεδρος της ΝΕ Αχαΐας του ΚΙΝΑΛ Γ. Αθανασόπουλος, πολλοί νομικοί και άνθρωποι των γραμμάτων και της τέχνης.