(ΗΧΗΤΙΚΟ)-ΠΑΤΡΑ: Πού θα γίνει η Μονάδα Αποθήκευσης Φυσικού Αερίου – Οι μηδενικοί κίνδυνοι – Ο Πρόεδρος του ΟΛΠΑ Ν.Κοντοές στον ΣΚΑΪ 89,4

Νέα χωροθέτηση εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης προβλέπει η προκαταρκτική μελέτη ασφαλείας που αφορά στην κατασκευή μικρής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για χρήση ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Ο επικαιροποιημένος σχεδιασμός που υποβλήθηκε από τον ΟΛΠΑ και τους εταίρους του στο πρόγραμμα Poseidon MED II υπακούει στη συνθήκη Σεβέζο III, που θεωρείται η αυστηρότερη του είδους της.
Το νέο σημείο που αναφέρεται στην επικαιροποιημένη μελέτη είναι στο ΝΔ τμήμα του νέου Λιμένα.  Ο Οργανισμός Λιμένα Πατρών προτίμησε να διατηρήσει χαμηλά τους τόνους, καθώς διαπίστωσε στην εκδήλωση της κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας την προηγούμενη Κυριακή ότι ο Δήμος δεν έχει αλλάξει γνώμη σχετικά με την ενεργειακή υποδομή του λιμανιού.
Παρόλα αυτά, πηγές του οργανισμού διαβεβαίωναν χθες ότι η επικαιροποιημένη μελέτη είναι απόλυτα συμμορφωμένη στις υποδείξεις και τις αυξημένες απαιτήσεις που είχε προβάλει το υπουργείο Περιβάλλοντος (ένα από τα έξι εμπλεκόμενα), όταν εξέφρασε τις επιφυλάξεις του επί της προηγούμενης μελέτης που υποβλήθηκε.
Πλέον, οι επιφυλάξεις του υπουργείου έχουν αρθεί ενώ τη σύμφωνη γνώμη της έχει δώσει ομόφωνα και η επιτροπή σχεδιασμού και ανάπτυξης λιμένων (ΕΣΑΛ).

 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η προκαταρκτική μελέτη ασφαλείας έχει υπολογίσει την πιθανότητα να συμβεί σοβαρό ατύχημα στα 4,2 γεγονότα ανά 100.000 χρόνια. Επίσης, αναφέρει ότι ακόμα και αν συμβεί κάποιο γεγονός αυτό θα περιοριστεί μέσα στα όρια της χερσαίας ζώνης του λιμένα.
Η μονάδα του LNG υλοποιεί ευρωπαϊκές κατευθύνσεις που επιβάλουν στα κράτη-μέλη να διαθέτουν σημεία ανεφοδιασμού των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο μέχρι το 2025. Επιπλέον, εναρμονίζεται με την εθνική νομοθεσία και την απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής για τον οδικό χάρτη για το φυσικό αέριο, η οποία προβλέπει ότι θα προηγηθούν τα λιμάνια της Πάτρας και του Πειραιά για την εγκατάσταση μονάδων εφοδιασμού LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα στο λιμάνι της Πάτρας καθώς το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελεί ενεργειακό στοιχείο μιας ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς και μεγάλος αριθμός πλοίων διεθνώς βρίσκονται ήδη στη διαδικασία μετασκευής τους ώστε να μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Επίσης, η ένταξη του λιμανιού στη συγκεκριμένη αγορά θα καταστήσει την Πάτρα το μοναδικό σημείο ανεφοδιασμού πλοίων με LNG Κατά μήκος των νοτιοανατολικών ακτών της Αδριατικής

Ο Ν.Κοντοές στον ΣΚΑΪ Πάτρας 89,4