ΠΑΤΡΑ: Ανάκληση της Θεματικής Εβδομάδας από τα Γυμνάσια ζητούν οι καθηγητές – Τι λέει η Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας

Το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών στην Αχαΐα (Α’ ΕΛΜΕ) ζητά από το υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα τις σχετικές εγκυκλίους για τη θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει τα εξής:

“Με την Αρ. Πρωτ. Φ1/6058/Δ2/1/2019 εγκύκλιο στις 15 -01-2019 το Υπουργείο ζητά από τους Συλλόγους Διδασκόντων να καταθέσουν σχέδιο εκπόνησης για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια με τίτλο «Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα».

Με βάση τα ακόλουθα:

• Για τα θέματα διατροφής, αποφυγής εξαρτησιογόνων ουσιών και ισότητας των δύο φύλων, γινόταν ήδη λόγοςυποχρεωτικάστα μαθήματα των Βιωματικών Δράσεων ( μάθημα το οποίο καταργήθηκε με απόφαση του Υπουργείου βάσει «παιδαγωγικών» όπως ισχυρίστηκε κριτηρίων ), της Οικιακής Οικονομίας, της Βιολογίας (οι ώρες των οποίων μειώθηκαν από φέτος με την ίδια απόφαση όπως παραπάνω ), της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Γυμναστικής ( της οποίας οι ώρες επίσης μειώθηκαν σε προηγούμενες χρονιές ), της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, που είναι ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τριών τάξεων του Γυμνασίου και προαιρετικά στα εξωδιδακτικά προγράμματα αγωγής υγείας, που εκπονούνται από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με ομάδες μαθητών στις ίδιες σχολικές μονάδες ( επίσης έχει περικοπεί δραστικά η δυνατότητα υλοποίησής τους ). Ουσιαστικά αποκόπτονται σημαντικά ζητήματα από τη βασική τους διδασκαλία και μετατρέπονται σε «προγράμματα».

• Οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με πρόσθετα γραφειοκρατικά και διοικητικά καθήκοντα σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου τους, νέες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα σε μία σχολική χρονιά που το μόνιμο και σταθερό προσωπικό μειώνεται και ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών εργάζεται σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία.

• Τα σχολεία υποχρεούνται να υλοποιήσουν όσα περιγράφονται στην εγκύκλιο χωρίς παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική βοήθεια.Χωρίς καμία εξασφάλιση κρατικής χρηματοδότησης (θα υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους διαθέσιμους πόρους της σχολικής μονάδας) και καμία επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί καλούνται σε ελάχιστο χρόνο να προετοιμάσουν και να αναπτύξουν σε βάθος ζητήματα ευαίσθητα που ενδεχομένως ο τρόπος προσέγγισης να προκαλέσει προβλήματα και αντιδράσεις εντός και εκτός σχολείου.

• Το υπουργείο περιορίζει στο πλαίσιο αυτής της γραφειοκρατίας (υποχρεωτικότητα, ανάθεση) την παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών,εντάσσοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα ελεγχόμενο πλαίσιο με μετρήσιμα αποτελέσματα και δείκτες εισάγοντας τις «καλές πρακτικές» για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

• Αξίζει, ακόμη, να επισημανθεί ότι η σχετική εγκύκλιος έχει όλο το «πακέτο» για τον εκπαιδευτικό: υποχρεωτική συμμετοχή, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης.Καταναγκασμός εντατικοποίηση, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, κ.λ.π. Όλα αυτά δείχνουν ξεκάθαρα την πρόθεση του Υπ. Παιδείας να κατοχυρώσει βήματα στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.Το επιχείρημα παλιό και γνωστό: η ανάδειξη “καλών πρακτικών” των σχολείων.

Η Θεματική Εβδομάδα στα Γυμνάσια, οι Δημιουργικές Εργασίες στα Λύκεια, και οι επερχόμενες αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο στο Λύκειo, αποτελούν τμήματα των εκπαιδευτικών «μεταρρυθμίσεων», της κυβέρνησης σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ.

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας αποφάσισε:

Ζητάμε από το Υπουργείο:

α. Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών επαναφέροντας το ωράριο στα προ του 2013 επίπεδα.

β. Να ανακαλέσει άμεσα τις σχετικές εγκυκλίους για τη θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη προχωρήσουν σε καμιά απόφαση για την οργάνωση της Θεματικής Εβδομάδας.

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους συλλόγους των σχολείων ευθύνης του.”