ΠΑΤΡΑ: Η αυλαία των εκδηλώσεων με τη «Συναυλία Μουσικής Δωματίου» – Σήμερα στο Δημοτικό Ωδείο

Η αυλαία των εκδηλώσεων του Δημοτικού ωδείου Πατρών για τη νέα ακαδημαϊκή περίοδο, με τίτλο «Το Ωδείο παρουσιάζει…» , ανοίγει στις 8.30 το βράδυ , σήμερα Δευτέρα 26 Νοεμβρίου, στην αίθουσα Σεμιναρίων του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, με τη «Συναυλία Μουσικής Δωματίου» .

Στο πλαίσιο της συναυλίας θα παρουσιαστούν έργα των : A. Dvorak&Cl. Debussy .

Συμμετέχουν οι μουσικοί του Δημοτικού Ωδείου: Μαριάννα Σαφάροβα (βιολί I),ΓιαροσλάβΤoκάρεβ (βιολί II), Ρόμπερτ Σμαγκούλοβ (βιόλα), Νικολάι Κομισσάροβ (βιολοντσέλο), ΓκουλνόρΜποτίνη (πιάνο).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Claude Debussy (1862-1918) String Quartet

Anime ettrèsdécidé

Assezvifetbienrythme

Andantino, doucementexpressif

Trèsmodéré

Antonin Dvorak (1841-1904) Quintet for Piano, 2 Violins, Viola and Violoncello

Allegro, ma non tanto

Dumka. Andante con moto.

Scherzo. Molto vivace.

Finale. Allegro.

ClaudeDebussy (1862-1918) (100 Χρόνια από τον θάνατό του)

Το διάστημα 1873-84 παρακολουθεί μαθήματα πιάνου και Σύνθεσης στο Παρίσι (Guinard, Franck). Το 1884 κατακτά το βραβείο Ρώμης για την καντάτα L’ enfantprodigue. Ο Debussy έχει ως αφετηρία την γαλλική μουσική της εποχής του, δέχεται επιρροές από τον Chopin και τον Wagner, στη συνέχεια όμως διαφοροποιείται από την κοσμοθεωρία του γερμανικού Ρομαντισμού. Βρίσκει ερεθίσματα στον Mussorgsky και στην Ορχήστρα Gamelan της Άπω Ανατολής, στον κύκλο των φίλων του ιμπρεσιονιστών ζωγράφων και συμβολιστών ποιητών. Στα έργα του χρησιμοποιεί Εκκλησιαστικούς τρόπους, παράλληλες συγχορδίες ως ηχόχρωμα και όχι ως αρμονική λειτουργία, πεντατονικές κλίμακες, κλίμακες κατά τόνους χειραφετεί την διαφωνία, δημιουργεί έντονες ηχοχρωματικές αντιθέσεις.

Σημαντικά του έργα : SuiteBergamasque (1890, αναθεώρηση 1905)PelléasetMellisande (1892- 1902), Prelude a l’ aprèsmidi d’ unfaune (1892-94), Κουαρτέτο εγχόρδων σε σολ ελάσσονα (1893), Lamer

(1903-05) έργο για ορχήστρα, τραγούδια σε ποίηση Mallarme κ.α.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη