Τραγωδία στο Μάτι: Αίτημα για να διερευνηθεί πού και με ποιον ήταν ο διοικητής των ελικοπτέρων

advertisement

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν περιέλθει τα χέρια της οικογένειας το απόγευμα της 23ης Ιουλίου στο Ελευθεριος Βενιζέλος υπήρχαν δύο ελικόπτερα που δεν επιχείρησαν ποτέ. Και, ειπλέον, ήταν εκεί και έκανε… ξενάγηση σε επισκέπτη ο διοικητής της υπηρεσίας.

Στο πλαίιο αυτό, μέσω του δικηγόρου Βασίλη Καπερνάρου έγιναν όλες οι απαραίτητες κινήσεις για να εξακριβωθούν τα γεγονότα. Αλλά, οι αρνήσεις της Πυροσβεστικής να δώσει στοιχεία ήταν διαδοχικές.

Στις 28.9.2018 με αίτησή της προς την ηγεσία του ΠΣ, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας η κυρία Βουκάκη ζητούσε σειρά κρίσιμων στοιχείων για τη διερεύνυση της υπόθεσης.

Στο έγγραφο της προς τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και την κυρία Ξένη Δημητρίου η κυρία Βουκάκη επισημαίνει πως «την 17.10.2018 απεστάλη μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείο στο email του συνηγόρου μου, κ. Βασιλείου Καπερνάρου, η από 15.10.2018 υπ’ αριθμ. πρωτ. 58022Φ.190.1 απάντηση της νομικής υπηρεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος επί της ανωτέρως αιτήσεώς μου με θέμα «Αιτήματα ιδιωτών-παροχή στοιχείων».

Στην εν λόγω απάντηση, ο διευθυντής της νομικής υπηρεσίας και υπογράφων το έγγραφο, μου γνώρισε, ότι δεν δύναται να μου χορηγήσει απαντήσεις στα εν λόγω αιτήματά μου. Ακολούθως, μου απάντησε, ότι πρέπει να αναζητηθούν τα έγγραφα που αιτήθηκα, «σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από την αρμόδια εισαγγελική αρχή»

Στις 19.10.2018 ζητήθηκε η χορήγηση εισαγγελικής παραγγελίας, αίτημα που έγινε δεκτό.

Αλλά, ακολοούθησε νέα άρνηση από την ηγεσία του ΠΣ:

«Κι όμως! Την 08.11.2018, παρέλαβα με συστημένη επιστολή το από 06.11.2018 έγγραφο του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, με θέμα «Αιτήματα ιδιωτών – παροχή στοιχείων» -που ηρήσθω εν παρόδω, το έγγραφο ΔΕΝ ήταν ιδιώτη, αλλά εισαγγελική παραγγελία (όπως οι ίδιοι αναφέρουν)-, με το οποίο πληροφορούμην ότι «… κατόπιν εκτίμησης των διαλαμβανόμενων στο έγγραφο σας, κατά τα οριζόμενα στην παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, δεν είναι δυνατή η χορήγηση των αιτούμενων εγγράφων, ως αποτελούντα μέρος της ποινικής δικογραφίας που βρίσκεται στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης..».

Εν ολίγοις, δηλαδή, το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος, αφού έλαβε υπ’ όψιν του, το αίτημα μου και την εισαγγελική παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, έκρινε, ότι ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΕΙ σ’ αυτήν. Οι ίδιοι άλλωστε γνωρίζουν πολύ καλά τους λόγους για την συγκεκριμένη απάντηση τους.

Κατόπιν αυτών η κυρία Βουκάκη απευθύνεται πλέον στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, με έγργαφο της το οποίο κοινοποιεί και στην κυρία Ξένη Δημητρίου.

«Κ. Εισαγγελεύ,

Επειδή, το πυροσβεστικό σώμα αρνείται (προφανώς σκοπίμως) να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα και να μου χορηγήσει έγγραφα, παρότι έχω προς τούτο άμεσο έννομο συμφέρον, και πολύ περισσότερο, αρνήθηκε στην εισαγγελική αρχή να απαντήσει επί των ερωτημάτων μου, ΑΙΤΟΎΜΑΙ ΤΑ ΚΑΤΩΘΙ:

1) Το ελικόπτερο ΒΚ που κατέφθασε στο Μάτι από την Κινέττα και εκεί διαπίστωσε την έλλειψη καυσίμων επιστρέφοντας στο αεροδρόμιο Ελευσίνας, προφανώς για ανεφοδιασμό, ΓΙΑΤΙ δεν επέστρεψε για να επιχειρήσει στο ΜΑΤΙ;
Το αυτό μπορεί να διαπιστωθεί από το σχετικό ημερολόγιο της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. με τις σχετικές κινήσεις του εν λόγω ελικοπτέρου ΒΚ-117.
2) Τα άλλα δύο ελικόπτερα ΒΚ-117 τα οποία, συντηρημένα, έτοιμα και ικανά προς επιχείρηση, ΓΙΑΤΙ έμειναν αδρανή; Γιατί παρέμεναν «καρφωμένα» συνεχώς επί του εδάφους καθ’ όλη τη διάρκεια τ/ης καταστροφικής πυρκαγιάς, αφού με τις ίδιες καιρικές συνθήκες επιχειρούσαν τα άλλα τρία (2 Superpuma και το άλλο ΒΚ-117) στην Κινέτα;
3) Αν υπήρχε έλλειψη πιλότων εκείνη τη στιγμή ΓΙΑΤΙ δεν ανακλήθηκαν στην υπηρεσία, αμέσως, με την διαπίστωση της πυρκαγιάς στη περιοχή Νταού Πεντέλης για να επιχειρήσουν;
4) Σε κάθε περίπτωση αν οι διαθέσιμοι πιλότοι δεν επαρκούσαν, ΓΙΑΤΙ δεν επιχειρούσαν τουλάχιστον το ένα, ο Διοικητής και ο Υποδιοικητής (αφού απαιτείται πλήρωμα 2 ατόμων για κάθε ελικόπτερο) όπου ευρίσκοντο ούτως ή άλλως στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. λόγω επιφυλακής;
5) Να αποτελέσουν τμήμα της δικογραφίας, αντίγραφα ΟΛΩΝ των αδειών εισόδου επισκεπτών στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. εκείνης της ημέρας και –κυρίως- της επισκέπτριας, με το ονοματεπώνυμο και ιδιότητά της, η οποία εισήλθε την 18.20 με άδεια επισκέπτη, δηλαδή την ώρα που καταστρέφονταν η περιοχή μαζί με 99 άτομα μεταξύ των οποίων και η οικογένεια μου.
6) Να κλητευθεί ως μάρτυρας, προκειμένου να ερωτηθεί για τους λόγους που επισκέφθηκε τον χώρο των ελικοπτέρων και τι συζήτησε με όλους όσους είχαν υπηρεσία εκείνη την ώρα, όπως και για το πόσες ώρες απουσίαζαν μαζί με τον Διευθυντή Πύραρχο, έτσι ώστε να διακριβωθεί, πόσες ώρες, στο κρίσιμο εκείνο καταστροφικό διάστημα έμεινε χωρίς διοικητή – συντονιστή των ελικοπτέρων η υπηρεσία αυτή, με τα καθηλωμένα ελικόπτερα.
Περαιτέρω, πρέπει να διαφωτίσει στην ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, και να ενημερώσει, τι συζήτησε κατά την ξενάγηση της στα καθηλωμένα ελικόπτερα που της έγινε εκ μέρους του Δ/ντη Πυράρχου της ΥΕΜΠΣ, με τον οποίον εν τέλει έφυγαν με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο περί ώρα 18.30 προς άγνωστη κατεύθυνση, ενώ ταυτοχρόνως η πυρκαγιά ήταν ανεξέλεγκτη.
4) Να χορηγηθεί έγγραφο, με το οποίο θα βεβαιώνεται η ακριβής ώρα εξόδου και επιστροφής του υπηρεσιακού αυτοκινήτου, από την πύλη 12 του αεροδρομίου, στο οποίο επέβαινε ο Διοικητής.
5) Να χορηγηθεί το υλικό των καμερών οι οποίες έχουν καταγράψει όλες τις κινήσεις ανθρώπων εισερχομένων και εξερχομένων, καθώς και όλων των αυτοκινήτων, τα οποία άλλωστε υπάρχουν στο τμήμα Ασφαλείας (γραφείο SDS)
6) Να χορηγηθούν όλα τα έγγραφα επικοινωνίας, κατά την ημέρα της 23ης Ιουλίου 2018, μεταξύ του Αρχηγού του Π.Σ. και του Διοικητού της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. για να διαπιστωθούν οι λόγοι και να αποδειχθούν τα αίτια της καθήλωσης των δύο (2) ελικοπτέρων στο «Ελ. Βενιζέλος».
7) Να χορηγηθεί επίσημο σχετικό έγγραφο ότι πράγματι τα ελικόπτερα αυτά ήταν, συντηρημένα και πλόιμα από την NSPA (Aeroservices SA), σε σχέση με τα υψηλότατα ετήσια κόστη συντήρησης τους.
8) Να χορηγηθούν αντίγραφα των επίσημων συνομιλιών, όπως καταγράφηκαν την τραγική ημέρα, μεταξύ της Πυροσβεστικής (199) και του Ε.Σ.Κ.Ε. (Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων – Μικράς Ασίας 1 και Ριζαρείου, Χαλάνδρι Αττικής) μέσω ασυρμάτων και μηνυμάτων, προκειμένου να διαπιστωθούν οι εντολές που δόθηκαν (σαφώς και η ακριβής ώρα που δόθηκαν οι σχετικές εντολές) και εν τέλει να εξακριβωθεί πως προχώρησε επιχειρησιακά το σχέδιο που οδήγησε στο να παραμείνουν ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ και απολύτως ΑΝΕΝΕΡΓΑ τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα οποία έπρεπε να συμβάλλουν στην κατάσβεση της θανατηφόρας πυρκαγιάς».