ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ: Οι εργολαβίες στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο – Τα 6 οδικά τμήματα κατά τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη –

Όπως φάνηκε από την συνάντηση των τοπικών φορέων και των βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος με τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, την περασμένη Παρασκευή, η κυβέρνηση μετά από 3,5 περίπου χρόνια «ακινησίας», θα επιχειρήσει τώρα, στην ευθεία προς τις εκλογές, να… «φορτσάρει» και να προσδώσει μία εικόνα υλοποίησης ή και ολοκλήρωσης κάποιων μεγάλων έργων υποδομής, όπως είναι η Πατρών – Πύργου, το φράγμα Πείρου, αλλά και η νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Οι ανακοινώσεις του υπουργού προς τους εκπροσώπους φορέων που έδωσαν το «παρών» στη συνάντηση της Παρασκευής, προφανώς δεν αποτελούν εξελίξεις «της τελευταίας στιγμής». Και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο υπουργός εμφανίστηκε στη συνάντηση έχοντας ήδη στα χέρια την πρώτη έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για μία από τις οκτώ εργολαβίες της Πατρών – Πύργου. Πρόκειται για την 5η εργολαβία, η οποία εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τις 28 Σεπτεμβρίου και η οποία φαίνεται πως αποτέλεσε «πιλότο» για το υπουργείο, προκειμένου να διαπιστώσει εάν με τον ίδιο τρόπο θα καταστεί δυνατό να εγκριθούν άλλες πέντε τουλάχιστον εργολαβίες του οδικού έργου.

Αποδεικνύεται επίσης από το γεγονός πως ενώ ο υπουργός δεν έδωσε «σημεία ζωής» μέχρι τώρα στα αιτήματα του δήμου για τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα και για τον φορέα του φράγματος Πείρου, στη συνάντηση της Παρασκευής εξήγγειλε ότι είναι θέμα ημερών η έμφραξη (θα αρχίσει το φράγμα να πλημμυρίζει με νερό), ανακοίνωσε την μορφή που θα έχει ο Φορέας Διαχείρισης και προανήγγειλε την επίσκεψή του στην Πάτρα, μάλλον την προσεχή Παρασκευή, για να παρουσιάσει στην τοπική κοινωνία την πρόταση του υπουργείου για τη σιδηροδρομική γραμμή από Ρίο μέχρι Καστελλόκαμπο.

Όλα αυτά δείχνουν πως το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο Υποδομών επιτάχυνε τις διαδικασίες, με στόχο τον «βομβαρδισμό» εξαγγελιών της Παρασκευής, αλλά και όσα φιλοδοξεί να ακολουθήσουν στην περιοχή, ενισχύοντας την εικόνα του κυβερνώντος κόμματος στην περιοχή, ενόψει αυτοδιοικητικών και εθνικών εκλογών.

Αναλυτικότερα, αυτά που ανέφερε ο υπουργός για τα τρία σημαντικά έργα, έχουν ως εξής:

* Για την Πατρών – Πύργου: Εγκρίθηκε η πρώτη από τις οκτώ εργολαβίες από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ άλλες πέντε αναμένεται να πάρουν έγκριση μέσα στον Νοέμβριο. Οι εργολαβίες που εγκρίνονται, αμέσως θα οδεύουν προς τη Βουλή και μετά για υπογραφή. Στόχος του υπουργείου είναι, μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν τελειώσει οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και από τον προσεχή Ιανουάριο να ξεκινήσει η εγκατάσταση εργολάβων και εργοταξίων. Συνεχίζει να υπάρχει αβεβαιότητα για δύο από τις εργολαβίες (2η και 3η), οι οποίες έχουν περάσει πλέον σε «επίπεδο» τρίτου κατά σειρά αναδόχου, αλλά εκτιμάται πως θα υπάρξουν ενστάσεις και καθυστέρηση 3-4 μηνών.

 

Η εικόνα των εργολαβιών του «Πάτρα – Πύργος»

Η εικόνα των οκτώ εργολαβιών του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, όπως την έδωσε ο κ. Σπίρτζης, είναι η εξής:

Η 1η εργολαβία (Πύργος – Δουναίικα) πήγε στο Ελεγκτικό Συνέδριο πριν μερικές μέρες, στις 23 Οκτωβρίου, και αναμένεται η απόφαση.

Η 2η (Δουναίικα – Αμαλιάδα), αλλά και η 3η (Αμαλιάδα – Κυλλήνη) «έφυγαν» από τον πρώτο μειοδότη (Όμιλος Καλογρίτσα), αλλά και από τον δεύτερο, έχουν περάσει πλέον στον τρίτο ανάδοχο, εκτιμάται ωστόσο πως μάλλον θα υπάρξουν ενστάσεις που πιθανότατα θα καθυστερήσουν την έγκρισή τους κατά μερικούς μήνες. Το υπουργείο εκτιμά ότι τα συγκεκριμένα τμήματα θα καθυστερήσουν 3-4 μήνες, ωστόσο ακριβείς προβλέψεις δεν μπορούν να υπάρξουν.

Η 4η εργολαβία (Κυλλήνη – Βάρδα) είναι έτοιμη να πάει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Η 5η εργολαβία (Βάρδα – Σαγέικα) είναι η πρώτη και η μόνη μέχρι τώρα που έχει πάρει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο, στο οποίο εστάλη στις 28 Σεπτεμβρίου.

Η 6η (Σαγέικα – Κ. Αχαΐα), η 7η (Κ. Αχαΐα – ΒΙΠΕ Πάτρας) και η 8η (ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι), έχουν σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τις 2/10, 5/10 και 9/10 αντίστοιχα.