ΑΧΑΪΑ: Αυτό είναι ο επίσημος προγραμματισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την σιδηροδρομική σύνδεση Κιάτου-Πάτρας – Το χρονοδιάγραμμα μέχρι την οδό Κανελλοπούλου

Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ.) μεταξύ ΚΙΑΤΟΥ – ΠΑΤΡΑΣ είναι συνέχεια της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΡΙΝΘΟΥ – ΚΙΑΤΟΥ και θα αποτελέσει το συνδετήριο άξονα της πρωτεύουσας με την Πάτρα, το τρίτο σε μέγεθος οικονομικό κέντρο της χώρας.

Η τυπική διατομή της Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. είναι διπλής γραμμής, κανονικού εύρους (1,435μ.), με συνολικό πλάτος της διατομής 13,00μ. θα είναι ηλεκτροκινούμενη και πλήρως περιφραγμένη για λόγους ασφαλείας. Στα τμήματα όπου δεν υπάρχει ικανό εύρος κατάληψης χρησιμοποιείται διατομή περιορισμένου εύρους με συνολικό πλάτος 11,20μ.. Όλες οι διαβάσεις είναι ανισόπεδες. Η γραμμή αυτή εκτείνεται κατά μήκος της βόρειας παραλιακής ζώνης της Πελοποννήσου, παρά τον Κορινθιακό κόλπο, όπου ήδη υπάρχει η Εθνική Οδός Κορίνθου – Πατρών (Ολυμπία Οδός), η Παλαιά Εθνική Οδός (Π.Ε.Ο.) και η Υφιστάμενη μετρική Σιδηροδρομική Γραμμή (Υ.Σ.Γ.). Ακολουθεί ως επί τω πλείστον την χάραξη της παλαιάς Σ.Γ. ενώ στην περιοχή του Αιγίου ακολούθησε νέα χάραξη ώστε να κατασκευαστεί ο νέος Σ. Σταθμός ο οποίος διαθέτει 8 γραμμές και μεγάλη κτιριακή υποδομή.

Η ΕΡΓΟΣΕ ως θυγατρική εταιρεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος ανέλαβε την μελέτη, δημοπράτηση και επίβλεψη της κατασκευής των έργων υποδομής και επιδομής, που αφορούν στην κατασκευή της νέας διπλής γραμμής κανονικού εύρους από το Κιάτο μέχρι και την Πάτρα σε συνολικό μήκος 114 χιλιομέτρων, τα παράπλευρα έργα της γραμμής (παράπλευρη οδοποιία-υδραυλικά κλπ), την κατασκευή των Σιδηροδρομικών Σταθμών και Στάσεων, καθώς και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνιών.

Σήμερα από το Κιάτο μέχρι και την είσοδο της Πάτρας σε συνολικό μήκος 103 χιλιομέτρων βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις εργολαβίες.
Η πρώτη αφορά το τμήμα από την έξοδο του Σ.Σ. Κιάτου μέχρι και την Ροδοδάφνη, αμέσως μετά την συμβολή της Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. με την μελλοντική Σιδηροδρομική Γραμμή (Σ.Γ.) προς τον Λιμένα Αιγίου και πριν την Σιδηροδρομική Στάση της Ροδοδάφνης. Η κατασκευή της υποδομής έχει περατωθεί, ενώ η επιδομή αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018. Έχουν κατασκευαστεί 5 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων, 19 Σιδ. Γέφυρες, 73 Άνω και Κάτω Διαβάσεις καθώς και τα παράπλευρα υδραυλικά και οδικά δίκτυα. Έχουν επίσης κατασκευαστεί οι Σιδηροδρομικοί Σταθμοί και Στάσεις του Ν. Διμηνιού, Ξυλοκάστρου Λυκοποριάς, Λυγιάς, Ακράτας, Παραλίας Πλατάνου, Διακοπτού, Ελίκης και Αιγίου, ενώ είναι σε εξέλιξη η τοποθέτηση των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών με τις δοκιμές των συστημάτων αυτών να λαμβάνουν χώρα μέσα στο 2019.

Η τοποθέτηση της ηλεκτροκίνησης και των ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη θα ξεκινήσει στις αρχές του 2019 καθώς αναμένεται σύντομα η υπογραφή της σύμβασης η οποία έχει προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης 30 μήνες.

Η δεύτερη εργολαβία αφορά το τμήμα από την Ροδοδάφνη έως το Δρέπανο, μήκους 21.5 χιλιομέτρων, περιλαμβάνοντας μόνον την υποδομή αυτής, ήτοι την διπλή σήραγγα της Παναγοπούλας μήκους 4.797 μέτρων, 6 Σιδ. Γέφυρες, 33 Άνω και Κάτω Διαβάσεις καθώς και τα παράπλευρα υδραυλικά και οδικά δίκτυα.