ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ: Σύσκεψη με Σπίρτζη για τον νέο αυτοκινητόδρομο – Τι αποφασίστηκε για τις σπαστές εργολαβίες και τη διάσωσή τους

ΝΕΟΤΕΡΑ

Έτοιμος για την έναρξη κατασκευής για τις πέντε από τις οκτώ εργολαβίες της Πατρών Πύργου, ακόμη και μέσα στο 2018, δήλωσε νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε Περιφερειάρχη και (κυβερνητικούς) βουλευτές – Δημάρχους από Αχαΐα και Ηλεία. Αλλά η σύσκεψη δεν ενθουσίασε, λόγω αποκλεισμών και, κυρίως, λόγω καθυστερήσεων που έχουν διαψεύσει πλήρως την Κυβέρνηση.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στην Αθήνα, ο υπουργός εξήγγειλε ότι σ ένα μήνα περνούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο τα τμήματα Κυλλήνη-Βάρδα, Βάρδα-Σαγαίικα, Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά, Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι. Τα τμήματα του νέου Αυτοκινητοδρόμου θα περιλαμβάνουν οριστικά και τους κόσμους σε Αραξο, Κάτω Αχαΐα και ΒΙΠΕ Πάτρας.
Το δίλημμα του υπουργείου φαίνεται να είναι αν οι πέντε αυτές συνεχόμενες εργολαβίες πρέπει να προωθηθούν στη Βουλή χωριστά από τις τρεις στις οποίες προσωρινός μειοδότης είναι ο όμιλος Καλογρίτσα.
Για πολιτικούς λόγους αλλά και λόγω των έντονων αντιδράσεων των δημάρχων της Ηλείας που ήσαν παρόντες στη σύσκεψη χθες, η «Σολομώντεια λύση» που βρέθηκε σε αυτή τη φάση είναι να δοθεί περιθώριο ένα μήνα (μέχρι τις 15 Οκτωβρίου) προκειμένου να ξεμπλοκάρουν και να πάνε στο ΣτΕ οι τρεις πρώτες (ιεραρχικά) εργολαβίες, προκειμένου η Βουλή να ψηφίσει εξ ολοκλήρου το έργο.

 

ΝΩΡΙΤΕΡΑ 

Σήμερα Δευτέρα το μεσημέρι στις 5, στην Αθήνα, θα γίνει η συνάντηση μεταξύ του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, των δημάρχων Πάτρας-Δυτικής Αχαΐας και Ηλείας καθώς και του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα για την Πατρών-Πύργου, με ανοικτό το ενδεχόμενο να διευρυνθεί η συμμετοχή σε αυτή με βουλευτές ή και δημάρχους από την ευρύτερη περιοχή Αχαΐας και Ηλείας.
Στο τραπέζι εδώ και ημέρες υπάρχει το ζήτημα όχι μόνο με την απροσδιόριστη ημερομηνία έναρξης του έργου αλλά και με την τύχη των τεσσάρων εργολαβιών (από τις οκτώ συνολικά) στις οποίες προσωρινός μειοδότης είναι ο όμιλος Καλογρίτσα (ΤΟΞΟΤΗΣ).
Ο υπουργός ξεκαθάρισε εκ νέου στην «Π», στον διευθυντή σύνταξης Κων/νο Μάγνη στη ΔΕΘ ότι το έργο θα ξεκινήσει κανονικά ενώ και ο πρωθυπουργός προχθές ανέφερε ότι θα ξεκινήσει μέσα στο 2018.
Προς το παρόν, προτού ξεκαθαρίσει η τύχη των εργολαβιών του κ. Καλογρίτσα, το υπουργείο Υποδομών έδωσε «πράσινο φως» για την ανακήρυξη των λοιπών τεσσάρων προσωρινών αναδόχων.
Η επιτροπή διαγωνισμών του υπουργείου Υποδομών έδωσε το «ΟΚ» για να συμβασιοποιηθούν οι εξής εργολαβίες:
-Βάρδα-Σαγαίικα: Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%
-Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά: GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%
-Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας: Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%
-ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι: GD Infrastrutture με έκπτωση 52,40%
Μέλη της επιτροπής δεν κρύβουν την ανησυχία τους εκτιμώντας ότι, εκτός της τεχνικής εταιρείας Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα, είναι πιθανό να εγερθούν ερωτηματικά και για την οικονομική και τεχνική επάρκεια και άλλων προσωρινών αναδόχων.
Οι αποφάσεις της επιτροπής, θα προωθηθούν τώρα για υπογραφή από τον υπουργό και στη συνέχεια οι συμβάσεις θα πάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Αγνωστο είναι ακόμα αν θα δούμε να κατατίθενται ενστάσεις από ανταγωνιστές.