(ΦΩΤΟ)-ΠΑΤΡΑ: Η πορεία της Ηλέκτρας και του Ορέστη προς τη μητροκτονία- Στο 37ο Φεστιβάλ

Αντλώντας το θέμα του από τον κύκλο της καταραμένης γενιάς των Ατρειδών, το έργο παρακολουθεί βήμα-βήμα την πορεία της Ηλέκτρας και του Ορέστη προς τη μητροκτονία. Η Ηλέκτρα αποτελεί μια σπουδή πάνω στις έννοιες της εκδίκησης, της μεταμέλειας και της Δικαιοσύνης. Το έργο παρακολουθεί το ανόσιο σχέδιο της Ηλέκτρας και του αδερφού της Ορέστη να εκδικηθούν το θάνατο του πατέρα τους. Βήμα βήμα, τα δυο αδέρφια βάζουν σε εφαρμογή το σχέδιό τους, μέχρι να αποκατασταθεί η ηθική τάξη και να αποδοθεί δικαιοσύνη.
Η λεπτότητα με την οποία ο Ευριπίδης ανατέμνει τον ψυχισμό των ηρώων του, κάνοντας τα ηθικά τους διλήμματα να μοιάζουν και σήμερα καίρια και επιτακτικά, καθιστά την Ηλέκτρα ένα από τα αρτιότερα επιτεύγματα της παγκόσμιας δραματουργίας.
Η Κλυταιμνήστρα και ο Αίγισθος, εραστές, αφού δολοφόνησαν τον Αγαμέμνονα προσπάθησαν να εξουδετερώσουν τα δύο παιδιά του. Τον Ορέστη, που ζει εξόριστος και περιπλανάται ανέστιος, τον έχουν επικηρύξει τάζοντας αμοιβή σε όποιον τον δολοφονήσει. Την Ηλέκτρα, για να την ταπεινώσουν και να την αποκλείσουν από τα βασιλικά δικαιώματα, την παντρεύουν μ΄ έναν ξωμάχο ταπεινό γεωργό, ο οποίος όμως σέβεται την παρθενία της. Η Ηλέκτρα βοηθά τον σύζυγό της στις αγροτικές εργασίες στην καλύβα τους.
Ο Ορέστης με τον φίλο του Πυλάδη φτάνουν στο Αργος, ζητούν άσυλο στο φτωχικό της Ηλέκτρας, που δεν τους αναγνωρίζει, φέρνοντας δήθεν ειδήσεις για τον εξόριστο αδελφό της. Ο ξωμάχος γεωργός για να περιποιηθεί τους ξένους ζητά τη βοήθεια σε τρόφιμα από έναν γέροντα, ο οποίος ήταν στα χρόνια του Αγαμέμνονα παιδαγωγός του Ορέστη. Εκείνος έρχεται και τον αναγνωρίζει και η Ηλέκτρα με τον αδελφό της σχεδιάζουν το φόνο της μητέρας τους και του εραστή της.
Ορέστης και Πυλάδης σπεύδουν σε λαϊκή πανήγυρη όπου ο Αίγισθος θυσιάζει. Ένας αγγελιοφόρος φέρνει την είδηση ότι, κατά τη διάρκεια της θυσίας, ο Ορέστης σκοτώνει τον Αίγισθο επιστρέφοντας στην αγροικία της Ηλέκτρας και η κόρη καλεί την Κλυταιμνήστρα να έρθει να την συμβουλεύσει πώς να φασκιώσει το παιδί της που τάχα γέννησε. Η Κλυταιμνήστρα έρχεται και τα δύο της παιδιά την σφάζουν. Μετά το φόνο, ως από μηχανής θεοί, εμφανίζονται οι Διόσκουροι που προαναγγέλλουν τον χωρισμό των αδελφών και τη δίκη του Ορέστη στον Άρειο Πάγο και την αθώωσή του.
Ο Θέμης Μουμουλίδης σκηνοθέτησε το έργο χαρακτηρίζοντάς το ως ένα ΛΥΡΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ. Μια σύγχρονη ματιά πάνω στην σκηνική ανάγνωση της τραγωδίας, επιχειρώντας να εξελίξει την φόρμα που ξεκίνησε με τις δύο προηγούμενες τραγωδίες.
Τον ρόλο της Ηλέκτρας ερμήνευσε μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της νεότερης γενιάς, η Λένα Παπαληγούρα η οποία εμφανίστηκε δυναμική με εντάσεις και εξάρσεις συνάμα όμως και ευαίσθητη. Στο ρόλο του Ορέστη ο Νίκος Κουρής ήταν συγκινητικός ιδιαίτερα στη σκηνή της αναγνώρισης, και έντονος στη σκηνή του φόνου και της μετάνοιας. Στους υπόλοιπους ρόλους της παράστασης επίσης, η σκληρή και αδυσώπητη Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου (Κλυταιμνήστρα), ο Νίκος Αρβανίτης εξαιρετικός στο ρόλο του ‘Αγγελιοφόρου με μεγάλη αφηγηματική ικανότητα που τοποθετούσε το θεατή στην ένταση της στιγμής. Επίσης, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης που απέδωσε με μεγάλη ικανότητα την ευγένεια και καλοσύνη του Γεωργού καθώς και οι εξαιρετικοί Παναγιώτης Εξαρχέας στον ρόλο του Πυλάδη και Γιάννης Νταλιάνης στον ρόλο του Γεωργού. Τον θίασο πλαισίωνε γυναικείος Χορός αποτελούμενος από τις εξαιρετικές και καλίφωνες Δανάη Ευθυμιάδη, Ελένη Ζαραφίσδου, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου δίνοντας σάρκα και οστά στο μύθο με το στήσιμο του αποτέλεσε εξαιρετική εκδοχή γυναικών της επαρχίας των Μυκηνών, άξιο συνομιλητή της Ηλέκτρας, όντας καλοδουλεμένος στην κίνηση και τα χορικά, με συντονισμό αλλά και ένταση, ενώ και τα λιτά και σε γήινα χρώματα κοστούμια κουστούμια, υπήρξαν υπέροχη επιλογή.