Πάτρα: Τα βάρη στη Μίνι Περιμετρική, ανάσα στη Γούναρη

Σε περίπου ένα μήνα, συγκεκριμένα την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η Μικρή Περιμετρική Παράκαμψη της Πάτρας.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παρέμβαση, μετά τη Μεγάλη Περιμετρική, που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020) ως «έργο – γέφυρα» καθώς το ξεκίνημά του έγινε σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Προγράμματα, χωρίς όμως να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί. Εχουν μεσολαβήσει διάφορες περιπέτειες όπως και πολυετείς υπερβάσεις σε χρονοδιαγράμματα, καθώς επί σειρά ετών οι εκάστοτε πολιτικές αρχές όλο και εξαγγέλλουν ολοκλήρωση «εντός μηνών», για να διαψευστούν παταγωδώς είτε λόγω κακοτεχνιών είτε λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων είτε άλλων εμποδίων.

Αλλά αυτή τη φορά, η Περιφέρεια εγγυάται δεν θα πέσουμε έξω: Το έργο, σύμφωνα με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, μπορεί να είναι λειτουργικό σε τρεις εβδομάδες από σήμερα, με την έναρξη δηλαδή της νέας σχολικής χρονιάς, στις 10 Σεπτεμβρίου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει μεγάλη πνοή για την Πάτρα: Πολύ μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος, που σήμερα διέρχεται από τη Γούναρη, τη Γερμανού, την Κορίνθου, την Κανακάρη, θα μετακινείται περιφερειακά, από περιοχή Κουρτέση προς Ταμπάχανα και το ανάποδο.

Πλέον, μετά την επιλογή της Περιφέρειας να ανακοινώσει ουσιαστικά την έναρξη λειτουργίας της «Μίνι Περιμετρικής», το «μπαλάκι» βρίσκεται στην πλευρά του Δήμου Πατρέων που, ταυτόχρονα, παραδίδει στην κυκλοφορία το έργο της Διάνοιξης της οδού Κανακάρη.

Η είσοδος-έξοδος στη διάνοιξη της Κανακάρη είναι ήδη διαμορφωμένη από την Περιφέρεια στο ύψος της Μικρής Περιμετρικής Παράκαμψης της Πάτρας και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εφαρμογή η κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου.

Η μελέτη προβλέπει την αντιδρόμηση της Κανακάρη που θα είναι η νέα έξοδος της πόλης της Πάτρας και της Κορίνθου που θα γίνει είσοδος της πόλης.

Προς το παρόν η δημοτική αρχή της Πάτρας, λόγω των αντιδράσεων των περιοίκων σε Κανακάρη και Κορίνθου, έχει ανακοινώσει την πιλοτική αντιδρόμηση της Κανακάρη για ένα εξάμηνο, μέχρι να διαπιστωθούν οι επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η παράκαμψη της κυκλοφορίας από τη Μίνι Περιμετρική και η μεταφορά της κίνησης από την οδό Μαιζώνος, στην Κορίνθου, θα απελευθερώσει το κέντρο ενώ προχωρά και η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος.
Κάτοικοι και επαγγελματίες σε Κορίνθου και Κανακάρη, ζητούν να δοθεί στην κυκλοφορία η Μικρή Περιμετρική, χωρίς να αντιδρομηθούν Κανακάρη και Μαιζώνος και να γίνει εκ νέου κυκλοφοριακή μελέτη για την Πάτρα.

Με τους κατοίκους έχει συμπλεύσει και το Αστικό ΚΤΕΛ που θεωρεί μη λειτουργική την αντιδρόμηση και την μετατροπή της Κανακάρη σε έξοδο της πόλης.

Από την πλευρά της η Περιφέρεια ελπίζει ότι η Μικρή Περιμετρική θα παρακάμψει μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της πόλης και ευελπιστεί ότι τα θετικά της παράδοσης του μεγάλου αυτού έργου αλλά και της διάνοιξης, θα είναι σαφώς περισσότερα από τα αρνητικά…