«Διαιώνιση» του προβλήματος των παλαιών εγκαταστάσεων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πατρών

Στη «διαιώνιση» του προβλήματος των παλαιών εγκαταστάσεων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πατρών αναφέρεται με ερώτησή του προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Οικονομικών και Ναυτιλίας ο Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας και Αν. Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας.
Μετά από δύο χρόνια όπου κανένα Υπουργείο δε δεχόταν την αρμοδιότητα, η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Το κτίριο παραμένει ιδιαίτερα επικίνδυνο, αφού στα θέματα στατικότητας προστέθηκαν και προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της εγκατάλειψής του. Ταυτόχρονα, το αρχείο της υπηρεσίας – το κομμάτι εκείνο που δεν μεταφέρθηκε όπως μου είχε δηλώσει το Υπουργείο Ναυτιλίας – βρίσκεται σκόρπιο εντός αλλά και εκτός του κτιρίου αντί να έχει πλήρως μεταφερθεί ή καταστραφεί. Επιπρόσθετα, ο πανάκριβος εξοπλισμός του C4I, ο οποίος αγοράστηκε το 2004, βρίσκεται ακόμη εγκατεστημένος στις παλαιές εγκαταστάσεις και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να κλαπεί – βανδαλιστεί ή να καταστραφεί. Για τους λόγους αυτούς ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί ποιος είναι εν τέλει ο αρμόδιος φορέας φύλαξης του κτιρίου, σε ποια άμεσα μέτρα προστασίας θα προβούν, εάν πρόκειται να μεταφερθεί και αξιοποιηθεί ο εξοπλισμός του C4I και εάν υπάρχει σχεδιασμός για το μέλλον του κτιρίου μετά και την προ ημερών ψήφιση τροπολογίας για την οριστική σύμβαση παραχώρησης από την κυβέρνηση του χερσαίου τμήματος του λιμανιού στον δήμο της Πάτρας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
Προς τους Υπουργούς
– Εσωτερικών
– Οικονομικών
– Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: Ακόμη να βρεθεί λύση για τις παλαιές εγκαταστάσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πατρών;

Ήδη από το 2016, είχα θέσει με την υπ’ αριθμ. 6059/09.06.2016 ερώτησή μου προς τα συναρμόδια Υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών, το σοβαρό πρόβλημα των εγκαταστάσεων του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας ζητώντας να πληροφορηθώ τις άμεσες ενέργειες που έπρεπε να γίνουν. Ως γνωστόν, οι παλιές εγκαταστάσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας εγκαταλείφθηκαν το 2008 ύστερα από σχετική ισχυρή σεισμική δόνηση όπου και κρίθηκε ακατάλληλο με σοβαρά προβλήματα στατικότητας. Στο ίδιο κτίριο στεγαζόταν και το τελωνείο Πατρών, το οποίο και αυτό για λόγους ασφαλείας μεταφέρθηκε. Κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικές φωτογραφίες που καταδεικνύουν τα προβλήματα που συγκεντρώνονται στο εν λόγω κτίριο.
Το Υπουργείο Οικονομικών με την απάντησή του στις 22 Ιουνίου του 2016 δήλωσε πως το κτίριο ανήκει από το 2003 στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών, ενώ το Υπουργείο Ναυτιλίας με την από 24/06/16 απάντησή του επισήμανε ότι, δυνάμει της 24.01.2012 προσωρινής σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠΑ και του δήμου της Πάτρας, το κτίριο ανήκει πια στον δήμο. Με διαβεβαίωνε δε ότι έχει απομακρύνει τον εξοπλισμό καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των αρχείων των υπηρεσιών του έχοντας απομείνει μόνο μικρό μέρος αυτού που συνεχίζει να καταστρέφεται – εκκαθαρίζεται.
Σήμερα όμως, δύο (2) χρόνια μετά, η κατάστασή είναι πολύ χειρότερη. Το κτίριο παραμένει ιδιαίτερα επικίνδυνο, αφού στα θέματα στατικότητας προστέθηκαν και προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της εγκατάλειψής του. Ταυτόχρονα, το αρχείο της υπηρεσίας – το κομμάτι εκείνο που δεν μεταφέρθηκε όπως μου είχε δηλώσει το Υπουργείο Ναυτιλίας – βρίσκεται σκόρπιο εντός αλλά και εκτός του κτιρίου αντί να έχει πλήρως μεταφερθεί ή καταστραφεί.
Επιπρόσθετα, θα πρέπει να τονισθεί ότι στο εν λόγω κτίριο βρίσκεται ακόμη εγκατεστημένος ο πανάκριβος εξοπλισμός του C4I, ο οποίος αγοράστηκε το 2004, κόστισε πανάκριβα στο δημόσιο την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και έτσι σήμερα υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να κλαπεί – βανδαλιστεί ή να καταστραφεί. Μέχρι σήμερα δεν είναι γνωστή καμία προσπάθεια μετακίνησης του συγκεκριμένου εξοπλισμού παρά τις σχετικές οχλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί.
Δεδομένων των προεκτεθέντων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας για τη φύλαξη του εν λόγω κτιρίου;
2. Σε ποια άμεσα μέτρα προστασίας θα προβείτε για την ασφάλεια του παλιού κτιρίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας;
3. Σε ποιες άμεσες σχετικές ενέργειες θα προβείτε για τη μεταφορά του πανάκριβου εξοπλισμού του C4I, ο οποίος ακόμα και σήμερα παραμένει ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του Λιμενικού Σώματος – αν αυτός φυσικά ενεργοποιηθεί; Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας;
4. Υπάρχει σχεδιασμός για το μέλλον του κτιρίου μετά και την προ ημερών ψήφιση τροπολογίας στη Βουλή για την οριστική σύμβαση παραχώρησης του χερσαίου τμήματος του λιμανιού στον δήμο της Πάτρας από την κυβέρνηση; Εάν ναι, τι περιλαμβάνει αυτός;
Ο ερωτών βουλευτής
Ιάσονας Φωτήλας
Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας