Ο Τσίπρας θέλει τώρα να φέρει διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας

advertisement

«Πρέπει να τεθεί κατά τη γνώμη μου το θέμα. Νομίζω έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να υπάρξει ο διαχωρισμός στο πλαίσιο της κατανόησης και των αμοιβαίων απόψεων, οι οποίες συγκλίνουν σε αυτό το θέμα», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης επιβεβαίωνε, έτσι, σενάρια που διακινούνται τις τελευταίες ώρες σύμφωνα με τα οποία ο Αλέξης Τσίπρας, μετά την συμφωνία των Πρεσπών για τα Σκόπια και την συμφωνία με τους εταίρους για την ελάφρυνση του χρέους ετοιμάζει ήδη την επόμενη κίνησή του: τον διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας με μοχλό την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις οποίες δημοσιεύει και η Καθημερινή, ο πρωθυπουργός θα ανοίξει τη συζήτηση για την αναθεώρηση τον επόμενο μήνα, παρότι επισήμως, ως νομικό κείμενο, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ το πιθανότερο είναι να κατατεθεί στη Βουλή τον Οκτώβριο, με την επανέναρξη των εργασιών της Ολομέλειας της Βουλής.

«Οι σχέσεις κράτους – Εκκλησίας πρέπει να είναι διακριτές, και το κράτος και η Εκκλησία έχει να επιτελέσει ένα σπουδαίο ρόλο, στα πλαίσια της ελληνικής κοινωνίας, οπότε θεωρώ ότι αυτά τα ζητήματα εκσυγχρονισμού του δημόσιου βίου αλλά και περισσότερης ελευθερίας στην ορθόδοξη ελληνική Εκκλησία είναι κάτι το οποίο όλοι πρέπει να το θέλουμε» πρόσθεσε μιλώντας στην ΕΡΤ ο υπουργός Δικαιοσύνης αναφορικά με τις σχέσεις κράτους – Εκκλησίας.

Για να «στριμώξει» τον Μητσοτάκη

Ο πρωθυπουργός φιλοδοξεί με την διενέργεια συζήτησης για διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας να φέρει σε δύσκολη θέση τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος έχει ταχθεί κατά.

Τι προβλέπει το κείμενο διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας

Οπως αναφέρει η Καθημερινή, το περίγραμμα της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για τον διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας είχε περιγραφεί σε κείμενο πριν από περίπου έναν χρόνο και προβλέπει: Πρώτον, ότι καθιερώνεται πλήρως η διακριτότητα Κράτους και Εκκλησίας με πλήρη σεβασμό στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τον ιστορικό της ρόλο.
Δεύτερον, τη ρητή κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους με αναγνώριση της Ορθοδοξίας ως ιστορικά επικρατούσας θρησκείας.
Και, τρίτον, την κατοχύρωση της υποχρεωτικότητας του πολιτικού μόνον όρκου στις ορκωμοσίες των αιρετών του πολιτεύματος, των δικαστών και των λοιπών δημοσίων λειτουργών.

Το Μαξίμου δεν φοβάται αντιδράσεις εκκλησίας

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Μέγαρο Μαξίμου δεν παραγνωρίζει τον κίνδυνο αντιδράσεων από τους κόλπους της Εκκλησίας. Ομως, εκτιμά πως θα αποδειχθούν ελεγχόμενες. Εξάλλου η κυβέρνηση έχει διαμορφώσει λειτουργικές σχέσεις με την ηγεσία της, όπως καταδεικνύει και η υποδοχή της συμφωνίας των Πρεσπών με την ΠΓΔΜ.

Πόλωση ως τις εκλογές του Μαίου 2018
Σε κάθε περίπτωση, η δρομολόγηση των διαδικασιών της αναθεώρησης του Συντάγματος εισάγει μια νέα κρίσιμη παράμετρο στο πολιτικό «παζλ» μέχρι τις ευρωεκλογές του Μαΐου του 2019, που παραμένει η ισχυρή πιθανότητα να διεξαχθούν ταυτόχρονα με τις εθνικές εκλογές.

Ο Ιερώνυμος ζητούσε δημοψήφισμα για τον διαχωρισμό

Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, κατά την εισήγησή του στην Ιερά Σύνοδο, από τον Οκτώβριο του 2016, τάχθηκε κατά του διαχωρισμού Κράτους – Εκκλησίας, τονίζοντας ωστόσο πως αν το επιχειρήσει η κυβέρνηση να το επιβάλει μονομερώς τότε «ο ευλαβής ελληνικός λαός θα δώσει οριστική απάντηση».

Όπως είπε επιδιώκεται ο χωρισμός της Εκκλησίας από τον λαό της, ενώ παράλληλα προκάλεσε την Πολιτεία να επιχειρήσει διαχωρισμό «αν έχει τη συγκατάθεση αυτού του λαού».

«Η βιοκοσμοθεωρία του κομουνιστικού κοσμοειδώλου»

«Τα κόμματα της Αριστεράς με τη γνωστή φιλοσοφικο-κοινωνική βιοκοσμοθεωρία του κομμουνιστικού κοσμοειδώλου, όπως γνώρισε τον χωρισμό αυτό ο καταρρεύσας υπαρκτός σοσιαλισμός στο ανατολικό μπλοκ, που στην ουσία ήταν ο διωγμός της θρησκευτικής πίστεως, ελαύνονται από αποτυχημένα αθεϊστικά ιδεολογήματα και συναντώνται με τα υπόλοιπα κόμματα του νεοφιλελεύθερου χώρου κάτω από τις ντιρεκτίβες της νέας εποχής και της νέας τάξεως.

Μιλούν γα χωρισμό εκκλησίας και Κράτους επικαλούμενοι δήθεν προοδευτικά συνθήματα. Οι αντιλήψεις, όμως, περί χωρισμού είναι του περασμένου αιώνα που γεννήθηκαν κάτω από μισαλλόδοξο αντιθρησκευτικό και αντικληρικαλιστικό λαϊκιστικό πνεύμα που δεν συμβιβάζεται με τις σημερινές πολιτειακές και θρησκευτικές αντιλήψεις», ανέφερε τότε ο αρχιεπίσκοπος δανειζόμενος, όπως σημείωσε, «τις σκέψεις του αγαπητού αδελφού, σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ».

«Η Εκκλησία κατά την άποψή μου δεν πρέπει να ζητήσει ποτέ τον χωρισμό από το λαό της, γιατί αυτό επιδιώκεται. Εκεί αποβλέπει το εγχείρημα. Η Εκκλησία υπήρξε, είναι και θα υπάρχει μάνα αυτού του λαού με ό,τι αυτό σημαίνει. Η Πολιτεία, αν το θελήσει και έχει την συγκατάθεση αυτού του λαού, ας το επιχειρήσει τηρώντας βεβαίως τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει απέναντι της Εκκλησίας και τις σχετικές συμβάσεις», είπε χαρακτηριστικά.

Κατά τον Αρχιεπίσκοπο, «η Πολιτεία ούτε θέλει, αλλά ούτε μπορεί πράγματι να χωρισθεί από την Εκκλησία με όρους κοινωνίας, όπως δεν μπορεί να χωρισθεί από οποιαδήποτε ‘’γνωστή θρησκεία’’». «Προφανώς», πρόσθεσε, «μπορεί η Πολιτεία να επιβάλλει με ιδεολογικά κριτήρια τον χωρισμό της Εκκλησίας από τις θεσμικές λειτουργίες του Κράτους, αλλά δεν μπορεί να επιβάλει και τον χωρισμό της Εκκλησίας από την Κοινωνία».