Το μουσείο του λουκουμιού ΤΕΛΟΣ. Σκούριασε.

Το να συμμετέχει ένας πολιτικός φορέας ή ένα θεσμοθετημένο όργανο όπως η δημοτική αρχή, σε ένα πολιτικό σύστημα που δεν το πιστεύει, δεν το θέλει και που προσπαθεί ακόμη και με επαναστατικά και διχαστικά μέσα να ανατρέψει, είναι οπορτουνισμός.
Είναι παραδεκτό ότι ο οπορτουνισμός είναι η κύρια θεωρία που λειτουργεί η δημοτική πλειοψηφία η προσκείμενη στο ΚΚΕ είτε με τη μαρξιστική-λενινιστική ορολογία είτε με τη γενικότερη εγκυκλοπαιδική ερμηνεία της λέξης.
(Οπορτουνισμός: Ο τρόπος ενέργειας και συμπεριφοράς που απορρέει από την επιδίωξη συμφεροντολογικής εκμετάλλευσης των περιστάσεων και όχι από την εφαρμογή πάγιων γενικών αρχών και αξιών. Συνώνυμο: Καιροσκοπισμός. Λεξικό Μπαμπινιώτη. Συμμόρφωση προς την Αστική τάξη κατά τον Μαρξ)
Οταν ο καιροσκοπισμός κυριαρχεί στη λειτουργία ενός οργάνου όπως είναι η δημοτική αρχή και γενικότερα στην πολιτική, τότε δεν υπάρχει πρόοδος, δεν υπάρχει βελτίωση των συνθηκών της ζωής, εξέλιξη, ανάπτυξη, πολιτισμός, ευημερία αλλά υπάρχει άρνηση, στασιμότητα, συντήρηση, αδιαφορία, αδράνεια, τριτοκοσμική αντίληψη και οπισθοδρόμηση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μια μηχανή του 19ου αιώνα που πλέον έχει σκουριάσει και καταστραφεί εκτεθειμένη δεξιά στις σκάλες της οδού Αχ. Γεροκωστοπούλου στον αρχαιολογικό χώρο. Η μηχανή αυτή ήταν μέρος από τη βιοτεχνία του λουκουμιού Αφοί Αγγελόπουλοι, που ενώ δωρίσθηκε στον Δήμο για την δημιουργία Μουσείου Λουκουμιού, σύμφωνα με δική μου πρόταση, εγκαταλείφθηκε εκεί, από την προηγούμενη και από την τωρινή δημοτική αρχή παρά τη δημόσια παράκλησή μου (28/11/2012).
Το 2010 μετά την απαλλοτρίωση του κτιρίου από την Αρχαιολογία και την δωρεά από τον κληρονόμο Αγγελο Αγγελόπουλο της ομώνυμης βιοτεχνίας λουκουμιού, όλων των μηχανημάτων, δρομολογήσαμε τη δημιουργία του μουσείου του λουκουμιού.
Κάναμε χαρτογράφηση της λειτουργίας για την μετεγκατάσταση και παραγωγή λουκουμιού και μεταφέραμε προσωρινά στις εγκαταστάσεις του Λαδόπουλου, όλα τα μηχανήματα εκτός της κύριας μηχανής που έπρεπε να γκρεμίσουμε μέρος του κτιρίου για να μεταφερθεί.
Χάσαμε στις επερχόμενες εκλογές το 2010, κατεδαφίστηκε το κτίριο από την αρχαιολογία και η μηχανή εδώ και έξι χρόνια περίπου παραμένει εκεί μνημείο αδιαφορίας, παθητικότητας, πολιτισμικής αναισθησίας και απάθειας.
Η παραγωγή λουκουμιών ήταν σήμα κατατεθέν για την πόλη της Πάτρας. Εξάλλου είναι και πάρα πολλά τα ανέκδοτα για τα πατρινά λουκούμια.
Ετσι χάθηκε άλλη μια ευκαιρία για να δημιουργηθεί το μουσείο του λουκουμιού όπως χάθηκε και η ευκαιρία για δημιουργία του μουσείου της σταφίδας. Χάνεται έτσι και η ιστορία της πόλης μας από κάποιους που η πλειοψηφία των συμπολιτών μου τους έδωσε την ευκαιρία να κάνουν την πολιτιστική επανάσταση και αντί αυτής φέρνουν την πολιτιστική νέκρωση.
Μέχρι πρόσφατα είχα την εντύπωση ότι η αυτοανακηρυσσόμενη Αριστερά, πέρα από τα κηρύγματα για την επιδιωκόμενη δικτατορία του προλεταριάτου εμπεριέχεται στην ιδεολογία τους και η πολιτιστική επανάσταση.
Μάλλον παραπλανηθήκαμε. Αυτή η δημοτική αρχή δεν μπορεί να διακρίνει τον πολιτισμό από τον κομματισμό, τη σάτιρα από την κομματική προπαγάνδα. Αν αντικρύσει ο πατρινός πολίτης την εικόνα των μηχανημάτων στου Λαδόπουλου που προορίζονταν για το μουσείο του λουκουμιού, εγκαταλειμμένα μέσα στα νερά, γιατί το σύστημα άντλησης των υπογείων υδάτων δεν λειτουργεί, θα νοιώσει μια απέραντη θλίψη, μια απογοήτευση, μια στεναχώρια γιατί ξεριζώνεται η ιστορία μας, η ταυτότητά μας, το παρελθόν μας. Δεν μπορώ να καταλάβω, ο δήμαρχος Πατρέων πέρα από τις ημερήσιες και πολυήμερες κομματικές εκδρομές δεν έχει καθόλου αντίληψη της πραγματικότητας και των αναγκών αυτής της πόλης;
Αναρωτιόμαστε μετά στις δημόσιες συζητήσεις μας για την ανάγκη προσδιορισμού ταυτότητας για την πόλη μας η γιατί είμαστε πρώτοι στην ανεργία;
Σκουριά και εγκατάλειψη είναι το χαρακτηριστικό της πόλης μας. Δυστυχώς.
Ο οπορτουνισμός και ο κομματισμός αυτά τα αποτελέσματα έχει.
Υ.Γ. Δεν περιμένω απάντηση, η δημοτική αρχή του Πελετίδη είναι αντίθετη σε κάθε αριστερή θεωρία της Διαλεχτικής.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ, πρώην αντιδημάρχου Πατρέων