Για το …ΚΑΠΗ είναι τα περισσότερα φορτηγά στην Ελλάδα

Ετσι όπως το πάει η χώρα μας, σε λίγα χρόνια θα πρέπει να αποκτήσει «δομές» τρίτης ηλικίας και για τα φορτηγά εκτός από τους συνταξιούχους. Και αυτό γιατί τα μεγάλα τετράτροχα που κυκλοφορούν στους δρόμους μας γερνάνε με ανεξέλεγκτους ρυθμούς. Ο μέσος όρος της ηλικίας των επαγγελματικών οχημάτων μας είναι 15+ χρονών, κάτι που σε τεχνολογικούς όρους σημαίνει ότι θα έπρεπε να έχουν …συνταξιοδοτηθεί προ πολλού.

Το αποτέλεσμα; Μειωμένη παθητική και ενεργητική ασφάλεια, και φυσικά εκτεταμένη μόλυνση του περιβάλλοντος.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ΣΕΑΑ, ενώ οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις πλέον στρέφουν το ενδιαφέρον τους στα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά της τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 6c), ανεξαρτήτως καυσίμου (βενζίνη, πετρέλαιο, ηλεκτρικά κλπ). Και ενώ το ποσοστό των αυτοκινήτων πολύ χαμηλών ρύπων στις Ευρωπαϊκές πόλεις αυξάνεται, η Ελλάδα δυστυχώς για άλλη μία φορά μένει πίσω με τον στόλο των επιβατικών το έτος 2017 να φτάνει κατά μέσο όρο τα 15,4 χρόνια, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ρουμανία (15,3 χρόνια) ή Ουγγαρία (14,5 χρόνια).

 

Μέση ηλικία στόλου επιβατικά ανά κράτος μέλος

Χώρα      Μέση ηλικία

1.Λουξεμβούργο  6,2 έτη

2. Βέλγιο                7,7 έτη

3. Αγγλία               8,5 έτη

4. Δανία                 8,5 έτη

5. Γερμανία           8,9 έτη

…             …

…             …

20. Εσθονία           15,1 έτη

21. Ρουμανία        15,3 έτη

22. Ελλάδα            15,4 έτη

23. Λάτβια             16,3 έτη

24. Λιθουανία       16,7 έτη

25. Πολωνία          17,2 έτη

 

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ΣΕΑΑ, ζητά από την ελληνική πολιτεία να εντείνει την προσπάθεια για τη μείωση κυκλοφορίας των παλαιών αυτοκινήτων και φορτηγών, με μέτρα όπως:

  • Αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά κλπ) με sticker ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).
  • Κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).
  • Αυστηρούς τεχνικούς ελέγχους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.
  • Ελέγχους για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση. Ελέγχους στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, χαλασμένα εξαρτήματα (ελαστικά, φώτα κλπ