ΠΑΤΡΑ: Λαμβάνουν μέτρα για τις πυρκαγιές της θερινής περιόδου – Η μεγάλη σύσκεψη στον Δήμο με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες

Συνεδρίασε σήμερα το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο του Δήμου Πατρέων, υπό τον Αντιδήμαρχο Διοίκησης, Προγραμματισμού, Εξυπηρέτησης Πολιτών, Νομικής Υπηρεσίας και Πολιτικής Προστασίας, Διονύση Πλέσσα, με θέμα τον απολογισμό της αντιπλημμυρικής περιόδου 2017 – 2018 και τον συντονισμό των δράσεων σε θέματα Πολιτικής Προστασίας, ενόψει της έναρξης της αντιπυρικής περιόδου (λήψη αναγκαίων προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων για την αντιμετώπιση των κινδύνων που προέρχονται από τις δασικές πυρκαγιές).
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των συναρμόδιων φορέων, όπως Τμήμα Πολιτικής Προστασίας Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Λιμεναρχείο, Ελληνική Ομάδα Διάσωσης, Εθελοντές κ.α.
Στην εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος, αναφερόμενος στα μεγάλα προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη χρηματοδότησης σε συνδυασμό με την ελλιπή στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό στις υπηρεσίες του Δήμου, τόνισε:
«Με το πέρας της φετινής αντιπλημμυρικής περιόδου, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους ενεπλάκησαν στην πρόληψη καταστάσεων από πλημμυρικά φαινόμενα αλλά και στην αντιμετώπιση αυτών στα όρια του Δήμου μας.
Με τα μέσα που διαθέτουμε για την αντιπλημμυρική περίοδο προβήκαμε σε προληπτικό καθαρισμό – διευθέτηση κοίτης ποταμών και χειμάρρων για την αποφυγή εκτροπής ή υπερχείλισης ποταμών και πρόληψη ζημιών.
Παρά την έλλειψη χρηματοδότησης προχωρήσαμε από το καλοκαίρι 2017 σε πρόγραμμα καθαρισμού χειμάρρων και υδατορεμάτων όπως η Παναγίτσα, Μείλιχος, Μανωλιάς, Φιλοθέη, Ξεροπόταμος, Ξυλοκέρα , Ελεκίστρας, Χάραδρος, Λυγιάς, Μαλαμαμούτη, Σέλεμνος, Ξερόρεμα Αγ. Βασιλείου, Σπηλούλα στην Κρήνη κ.α με αξιοποίηση όλου του υπάρχοντος μηχανολογικού εξοπλισμού του Δήμου και του μειωμένου σε αριθμό προσωπικού αλλά και από ιδίους πόρους στα γεωγραφικά όρια του Καλλικρατικού Δήμου, με αποτέλεσμα από νωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί οι καθαρισμοί για την παροχέτευση των ομβρίων υδάτων ενώ θα πρέπει να πούμε παράλληλα ότι δεν είχαμε και έντονα καιρικά φαινόμενα.
Κατά την αντιπλημμυρική περίοδο έγιναν επίσης κατεπείγουσες εργασίες καθαρισμού παραλιακών οδών, λόγω μεταφοράς αδρανών και άλλων φερτών υλικών από μεγάλους θαλάσσιους κυματισμούς λόγω των έντονων ανέμων και υπήρχε σχετική προετοιμασία για αντιμετώπιση χιονοπτώσεων.
Η έλλειψη χρηματοδότησης σε συνδυασμό με την ελλιπή στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό στις υπηρεσίες του Δήμου μας λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων και συνταξιοδοτήσεων του προσωπικού, δημιουργούν ανασταλτικά ζητήματα στην αντιπλημμυρική προστασία, ζητήματα για τα οποία διεκδικούμε την επίλυση τους σύμφωνα με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για προσλήψεις και χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης.
Η αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων ωστόσο, καθιστά κυρίως απαραίτητη την εκτέλεση έργων υποδομής για αντιπλημμυρική προστασία τα οποία στερείται ο Δήμος μας όπως και οι άλλοι Δήμοι και τα οποία διεκδικεί η Δημοτική Αρχή για την προστασία της ζωής των κατοίκων καθώς και τις περιουσίες αυτών, όπως επίσης και χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για καθαρισμό χειμάρρων υδατορεμάτων και ποταμών, χρηματοδότηση η οποία δεν χορηγείται από το κράτος και χρησιμοποιούμε κονδύλια από ίδιους πόρους στο βαθμό που είναι εφικτό χωρίς να είναι σε βάρος άλλων Υπηρεσιών του Δήμου, από την άποψη ότι θα χρησιμοποιηθούν από κωδικούς άλλων Υπηρεσιών & έργων τα οποία θα λείπουν, με αποτέλεσμα την πλημμελή εκτέλεση αυτών ή την αύξηση των τελών τα οποία η Δημοτική Αρχή αντίθετα έχει μειώσει ή απαλλάξει από κατηγορίες συνδημοτών μας, όπως οι μακροχρόνιοι άνεργοι, μικροί ΕΒΕ, πολύτεκνοι, ΑΜεΑ κ.λπ.
Γι αυτό απαιτείται κεντρικός πολιτικός σχεδιασμός αντιπλημμυρικής προστασίας με έργα υποδομής και χρηματοδότηση, ενώ οι Δήμοι που είναι «στο κόκκινο» αντικειμενικά δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε του καθαρισμού των ποταμών, υδατορεμάτων και χειμάρρων με ότι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους, δεδομένου ότι ούτε ένα ευρώ δεν έχει θεσμοθετηθεί να χορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, παρά μόνο η πενιχρή χρηματοδότηση για την αντιπυρική προστασία, ενώ με τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση των Δήμων, ούτε και οι Δήμοι που τώρα δεν είναι «στο κόκκινο» θα έχουν τέτοια δυνατότητα.
Στους ποταμούς Χάραδρο και Ξυλοκέρα όπου απαιτήθηκε (διότι στην εκβολή του Χάραδρου λόγω της συσσώρευσης φερτών υλικών και μη εκτέλεσης έργων χρόνια τώρα καθ΄ όλο το μήκος του είχαμε συχνά προβλήματα), κάναμε παρεμβάσεις σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, η οποία και διέθετε μηχανολογικό εξοπλισμό.
Ωστόσο η περίπτωση του Χάραδρου χρήζει συγκεκριμένου σχεδιασμού και υψηλού κόστους εργασίες απομάκρυνσης φερτών υλικών λόγω των τεράστιων ποσοτήτων αυτών που έχουν συσσωρευτεί στην κοίτη του, αλλά ιδιαίτερα απαιτούνται και έργα εγκιβωτισμού όπου δεν υπάρχουν και είναι απαραίτητα επίσης έργα επανακατασκευής των κατεστραμμένων αναβαθμών.
Για τον καθαρισμό του Χάραδρου και Ξυλοκέρας διεκδικήσαμε κονδύλι 100.000 € από το αρμόδιο Υπουργείο το οποίο εγκρίθηκε και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες απομάκρυνσης μεγάλων ποσοτήτων φερτών υλικών από επικίνδυνα σημεία.
Παράλληλα με έγγραφα και παραστάσεις μας προς το αρμόδιο Υπουργείο διεκδικούσαμε ποσό ύψους 500.000 € για εκτεταμένους καθαρισμούς σε υδατορέματα και χειμάρρους καθώς και για προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού που είναι απαραίτητος για το σκοπό αυτό όπου εγκρίθηκαν μόνο 250.000 € και προχωρούμε σε αγορά ειδικού εκσκαφέα.
Οι απαιτήσεις είναι τεράστιες όμως που δεν μπορούν να καλυφτούν με τα υπόψη ποσά τα οποία είναι αντίστροφα ανάλογα των αναγκών, ενώ απαιτούνται έργα υποδομής αντιπλημμυρικής προστασίας εκτός από το Χάραδρο, σε Σέλεμνο, Ξηλοκέρα, χείμαρρο Ελεκίστρας, Λυγιά, Παναγίτσα, κ.α., τα οποία είναι υποχρέωση του κράτους να τα χρηματοδοτήσει & να υλοποιηθούν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και Περιφέρεια, σύμφωνα με το Ν.4258/2014 άρθρο 7 παρ. 2.
Στην αντίθετη περίπτωση είναι εξαιρετικά επικίνδυνο στην ύπαρξη μεγάλων καιρικών φαινομένων βροχοπτώσεων λόγω της έλλειψης των έργων αυτών να έχουμε πλημμύρες γιατί οι καθαρισμοί από το Δήμο που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο αντικειμενικά δεν είναι δυνατόν να τα αποσοβήσουν σε περίπτωση πολύ έντονων καιρικών φαινομένων.
Παραδείγματα υπάρχουν πολλά όπου λόγω της έλλειψης έργων υποδομής για αντιπλημμυρική προστασία ακόμα και σε λιγότερο ισχυρά καιρικά φαινόμενα μπορούν να αποφέρουν καταστροφές και ανθρώπινα θύματα όπως π.χ. τον περασμένο Νοέμβρη στις περιοχές της Αττικής Μάντρα και Ν. Πέραμο.
Οι καταστροφές αυτές ανέδειξαν για μια ακόμα φορά την τραγική έλλειψη των έργων αυτών και τον άναρχο αντιλαϊκό χαρακτήρα της καπιταλιστικής ανάπτυξης, ανέδειξαν την περιφρονητική στάση απέναντι στον άνθρωπο αυτού του δρόμου ανάπτυξης που στο επίκεντρό του έχει το μεγαλύτερο κέρδος και όχι την ικανοποίηση αναγκών του λαού μας.
Τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας δεν υλοποιούνται γιατί δεν είναι «θελκτικά» στους επενδυτές αφού δεν αποδίδουν το αναμενόμενο ποσοστό κέρδους για αυτό και δεν χρηματοδοτούνται ούτε από προγράμματα ΕΣΠΑ σε αντίθεση π.χ. με τα έργα οδοποιίας στις ιδιωτικοποιημένες πλέον εθνικές οδούς, με την τεράστια κερδοφορία του κεφαλαίου.
Ανησυχούσαμε ιδιαίτερα για τον αυξημένο κίνδυνο πλημμυρών στη Δ.Ε. Ρίου λόγω μη ύπαρξης αναγκαίων έργων διευθέτησης μεγάλων όγκων νερού που συγκεντρώνονται λόγω της κατασκευής της νέας οδού και της σιδηροδρομικής γραμμής και που αναδεικνύουν τις αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων με το κράτος σε αυτό το δρόμο ανάπτυξης, όπου όχι μόνο υπάρχει περιφρόνηση προς τις ανθρώπινες ζωές και περιουσίες κατοίκων αλλά και τα έργα που κατασκευάζονται δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν όλοι λόγω υψηλού κόστους χρήσης.
Ακόμα και σε συνηθισμένα καιρικά φαινόμενα που είχαμε εξ αιτίας των λόγων αυτών υπήρξαν προβλήματα στη Δημοτική Ενότητα που απαιτούσαν την παρέμβαση των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, όπως και έγινε όπου απαιτήθηκε, ενώ παραμένει μείζον το ζήτημα της αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής.

Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των δασικών – αγροτικών πυρκαγιών
Όλοι γνωρίζουμε πως στους Δήμους πλέον έχουν μεταφερθεί αρμοδιότητες πυρασφάλειας και πυρόσβεσης, που έχουν να κάνουν με την προσβασιμότητα των αγροτικών δρόμων, τον καθαρισμό χόρτων, τη συντήρηση πυροσβεστικών κρουνών, την διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών σε συνεργασία με το Δασαρχείο, τις ομάδες εθελοντών. Η μεταφορά αυτών των αρμοδιοτήτων στην Πολιτική Προστασία, δεν συνοδεύτηκε με τη μεταφορά αντίστοιχων πόρων και προσωπικού.
Καθώς η χρηματοδότηση των δήμων, όλο και λιγότερο στηρίζεται στους ΚΑΠ, ο στόχος των κυβερνώντων είναι το κόστος της αντιπυρικής προστασίας να επιβαρύνει, μέσω της δημοτικής φορολογίας, ακόμα περισσότερο τον ίδιο τον λαό.
Με αυτές τις επιλογές δημιουργείται μια επικίνδυνη κατάσταση που οδηγεί και σε διαφοροποιημένες δυνατότητες πυροπροστασίας και πυρόσβεσης από τους δήμους, γιατί η πυρόσβεση θα εξαρτάται από την οικονομική δυνατότητα του κάθε δήμου και τους πρόσθετους φόρους που θα επιβάλλει στους δημότες.
Η πολιτική γης και η προστασία των δασικών οικοσυστημάτων δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αποσπασματικά. Αποτελούν κρίκους μιας ολόκληρης αλυσίδας νομοθετικών ρυθμίσεων που προωθούν την εμπορευματοποίηση της γης, μεταβάλλουν τη χρήση της προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, υλοποιούν οδηγίες της ΕΕ, που επίσης απαντούν στις ίδιες ανάγκες. Αδιάψευστος μάρτυρας είναι η αλλαγή χρήσης εκατοντάδων χιλιάδων στρεμμάτων κρατικών εκτάσεων δασικών οικοσυστημάτων, οι οποίες μετά από δασικές πυρκαγιές – εμπρησμούς έγιναν οικισμοί, εργοστάσια, ξενοδοχεία.
Εξάλλου η αποψίλωση του προσωπικού της πυροσβεστικής υπηρεσίας και τα κενά σε οργανικές θέσεις υποβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την επιχειρησιακή της δυνατότητα, ανοίγει το δρόμο στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών πυρασφάλειας και πυρόσβεσης μέσω της ανταποδοτικότητας, αλλά και ιδιωτικοποιήσεων στον τόσο κρίσιμο αυτόν τομέα.
Φέτος, αν κρίνουμε από τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται και από την έλλειψη βροχοπτώσεων υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για πρόκληση πυρκαγιάς τόσο στα περιαστικά δάση αλλά και σε αυτά εκτός του αστικού ιστού. Το γεγονός ότι πέρυσι είχαμε μόνο 3 σημαντικές πυρκαγιές στο Δήμο μας που βέβαια αντιμετωπίστηκαν άμεσα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία με τη βοήθεια των Υπηρεσιών μας σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μας εφησυχάσει γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι καταστροφικές πυρκαγιές εκδηλώθηκαν στη Δυτική Αχαΐα, Ηλεία, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά αλλά και όσες άλλες στην υπόλοιπη χώρα, αποτέλεσμα των κυρίαρχων πολιτικών που ασκούνται από κάθε κυβέρνηση.
Για να μπορούμε όχι μόνο σαν Δήμος Πατρέων αλλά συνολικά οι Δήμοι να μπορούν να ανταποκριθούν στο δύσκολο αυτό έργο της διασφάλισης της ζωής των συμπολιτών μας και της περιουσίας τους καθώς και της προστασίας του φυσικού μας πλούτου, πρέπει να απαιτήσουμε:
1. Τη συγκρότηση ενιαίου φορέα δασοπροστασίας και δασοπυρόσβεσης. Ανάπτυξη και εφαρμογή μεθόδων για ουσιαστική βελτίωση της προστασίας των δασών, με έμφαση στην πρόληψη, τη διαφύλαξη, ανάπτυξη και διαχείριση του δασικού πλούτου, προς όφελος του λαού.
2. Επαρκή εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για την ολοκληρωμένη προετοιμασία των μηχανισμών δασοπυρόσβεσης του κράτους, που έχουν μετατεθεί στους δήμους γιατί τα χρήματα που διατίθενται συνολικά στους Δήμους για την πυροπροστασία είναι ελάχιστα, σε σχέση με τις ανάγκες όπως έδειξε και η φετινή κατανομή με την έκδοσή της υπ΄ αριθμ. 10427/5-4-2018 του Υπουργείου Εσωτερικών.
3. Άμεση κάλυψη των οργανικών κενών των Δασικών και Πυροσβεστικών Υπηρεσιών με μόνιμο προσωπικό, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
4. Επιστροφή του προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος, από τα αεροδρόμια που το κράτος πούλησε μέσω της εταιρίας Fraport Α.Ε. και που σε συνδυασμό με τις μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν ήδη στο προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο η ήδη υπάρχουσα δύσκολη κατάσταση.
5. Καμιά απόσπαση – μετακίνηση πυροσβεστών για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων όπως κοινοπραξιών εθνικών οδών.
6. Την κατάργηση του Νόμου 4029/2011, μέσω του οποίου επιχειρείται η συρρίκνωση του Πυρ. Σώματος μέσα από τη μεταφορά των Πυροσβεστικών Κλιμακίων στην δικαιοδοσία των Δήμων ως εθελοντικά.
7. Να σταματήσουν οι εκποιήσεις δημόσιων εκτάσεων, ιδιαίτερα σε δασικές περιοχές, και σε ορεινούς όγκους. Όσο η γη θα εξακολουθεί να είναι εμπόρευμα, τα προβλήματα της πυρασφάλειας και πυρόσβεσης θα οξύνονται.
8. Να υλοποιηθούν τα έργα χαρτογράφησης του δασικού χώρου, ώστε με βάση αυτήν την υποδομή να εκπονηθούν μελέτες διαχείρισης, προστασίας, ανόρθωσης των Δασικών Οικοσυστημάτων και αξιοποίησης του δασικού χώρου.
9. Διάνοιξη δασικών οδών και αντιπυρικών ζωνών, συντήρηση των υποδομών πυρόσβεσης, ενίσχυση των δυνάμεων υποδομής και μηχανικών μέσων πυροπροστασίας (επίγειας και εναέριας).
10. Τακτική ενημέρωση των κατοίκων μέσω Τοπικών & Δημοτικών Κοινοτήτων και εκπαίδευση με ενημερωτικά προγράμματα για τον προβλεπόμενο σχεδιασμό της πυροπροστασίας, από αρμόδιες Υπηρεσίες του κράτους.
11. Επιτήρηση οδικών αξόνων που γειτνιάζουν και οδηγούν στα δάση. Να γίνει διάθεση χρημάτων από το Πράσινο Ταμείο για τον καθαρισμό και την συντήρηση τους.
12. Ελεύθερη πρόσβαση οχημάτων έκτακτης ανάγκης κρατικών των Δήμων αλλά & των εθελοντικών οργανώσεων σε Ιόνια, Ολυμπία οδό & Γέφυρα κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής & αντιπλημμυρικής περιόδου, πέραν της θέσης της Δημοτικής Αρχής για ολοκληρωτική κατάργηση των διοδίων με ασφαλές και δημόσιο οδικό δίκτυο και όχι ιδιωτικοποιημένο.
Για την αντιπυρική περίοδο στη χώρα μας που αρχίζει από 1η Μάη μέχρι 31η Οκτώβρη, η αποτελεσματική αντιμετώπιση επιβάλλει τη λήψη μέτρων με τα οποία επιδιώκεται η άρση των αιτίων που οφείλονται σε ανθρώπινες δραστηριότητες. Τα μέτρα αυτά έχουν ως στόχο να καταστήσουν το έργο της καταστολής περισσότερο αποτελεσματικό.
Από το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας έγινε επικαιροποίηση στο σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών εξ αιτίας Δασικών πυρκαγιών το οποίο έχει αποσταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες.
Ως προς την λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των δασικών – αγροτικών πυρκαγιών οι ενέργειες του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας για την αντιπυρική περίοδο που αφορούν την πρόληψη και ετοιμότητα στην αντιμετώπιση κινδύνων λόγω των δασικών πυρκαγιών μέσα σε ανασταλτικούς παράγοντες λόγω ελλείψεων προσωπικού και επαρκούς χρηματοδότησης, είναι:
• Ενεργοποίηση υπαλλήλων και μέριμνα για ετοιμότητα των οχημάτων του Δήμου σύμφωνα με το μνημόνιο ενεργειών για δασικές πυρκαγιές.
• Καθημερινή διάθεση επανδρωμένων πυροσβεστικών οχημάτων του Δήμου με σκοπό την έγκαιρη πρόληψη & αντιμετώπιση πυρκαγιών σε αστικά ή περιαστικά άλση ή όπου αλλού ζητηθεί από την Πυροσβεστική Υπηρεσία και σε συνεργασία με τους εθελοντικούς συλλόγους.
• Επισκευή και τοποθέτηση νέων κρουνών υδροστομίων, όπου απαιτείται.
• Ενεργοποίηση εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας σε δράσεις επιτήρησης δασών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου για την έγκαιρη επισήμανση δασικών πυρκαγιών και αντιμετώπιση αυτών.
• Καθαρισμός παράνομων χωματερών.
• Προβαίνουμε σε ενημέρωση οικοπεδούχων για την υποχρέωση τους καθαρισμού ιδιωτικών χώρων από ξερά χόρτα και καθαρισμό κοινόχρηστων χώρων.
• Είναι έτοιμες οι μελέτες για την εκτέλεση εργασιών προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης ως μέτρο πρόληψης για την μείωση κινδύνου πυρκαγιάς καθώς και αποκατάσταση βατότητας ορεινών οδών για πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων οι οποίες δημοπρατούνται με τη κατανομή της χρηματοδότησης.
• Έχει ξεκινήσει με προσωπικό και όσα μέσα του Δήμου επαρκούν οι καθαρισμοί κοινοχρήστων χώρων, αλλά και χώρων που έχουν μεγάλη επικινδυνότητα πυρκαγιάς μετά από συνεννόηση με την Πυροσβεστική Υπηρεσία.
• Με τη χρηματοδότηση που εκδόθηκε ο Δήμος θα προβεί στην πρόσληψη έκτακτου προσωπικού πυρασφάλειας και δασοπροστασίας, από μέσα Ιουνίου μέχρι μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ προχωρούμε και σε έκδοση φυλλαδίων για ενημέρωση ενεργειών πρόληψης από τους κατοίκους.
Τέλος το προσωπικό του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας και όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών του Δήμου μας θα είναι όλο το 24ωρο σε ετοιμότητα για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων, όπως κάθε χρόνο και με την εμπειρία που διαθέτει θα συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στις δράσεις της αντιπυρικής προστασίας όπως φυσικά και το προσωπικό των εμπλεκομένων εκτός Δήμου Υπηρεσιών αλλά και των συλλόγων και ομάδων εθελοντών με την σημαντική τους προσφορά».