Ν.ΕΡΙΝΕΟΣ-ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ:Το Δημόσιο παίρνει με το…”έτσι θέλω” περιουσίες για να περάσει την “Ολυμπία οδό”!

advertisement

 

 

 

 

Μια πραγματικά άγνωστη πτυχή στην εξελισσόμενη  κατασκευή της Νέας Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πατρών, έρχεται στο προσκήνιο, αφού σε ένα οδικό τμήμα, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, το μεγάλο αναπτυξιακό έργο υποδομής της «Ολυμπίας Οδού» κινδυνεύει να «τιναχτεί στον αέρα» ως προς τη χάραξη και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, ενώ από την άλλη, η τεράστια χρησιμότητά του τείνει να καταστεί «σκέτη καταστροφή» για δεκάδες μόνιμους κατοίκους κι επαγγελματίες του Νέου Ερινεού Αιγιάλειας.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ενώ δεν συνάντησε δυσκολίες μέχρι τη δυτική Αιγιάλεια, έχει «σκαλώσει» για τα καλά στο σημείο μεταξύ του Κόμβου Λόγγου και των Καμαρών, αφότου οι μελετητές της εργολαβίας αποφάσισαν ξαφνικά, το 2009, ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη χάραξή του κι από τα βόρεια όπου υπήρχαν καλαμιές και κτήματα, να την μεταφέρουν νότια – με διαπλάτυνση της υπάρχουσας εθνικής οδού – εκεί που όμως υπάρχουν πολλές κατοικίες κι επιχειρήσεις, πλησίον δηλαδή της Παλιάς Εθνικής Οδού Πατρών-Αιγίου, δίχως να αποζημιώνονται οι ιδιοκτήτες τους, αφού ξάφνου οι περιουσίες παρουσιάστηκαν ως «δημόσια γη», μεταξύ αυτών – «άκουσον -άκουσον» –  και οι παλιές σταφιδαποθήκες του πρώην ΑΣΟ!

Δεν είναι τυχαίο ότι στην πρώτη έγγραφη κι έμπρακτη αντίδραση των κατοίκων και επιχειρηματιών του Νέου Ερινεού, για την αλλαγή της χάραξης, οι μελετητές απάντησαν πως «προστατεύουν τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής» και δίχως άλλη επεξήγηση, ενώ όταν τους ζητήθηκαν επίσημα έγγραφα για το «δικαιωματικό» πέρασμα του δρόμου από τις περιουσίες τους, το Ελληνικό δημόσιο εμφάνισε στις 5 Οκτωβρίου 2009 –  δυο μέρες μετά τις εθνικές εκλογές – επίσημο χαρτί της ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ που εμφάνιζε μεν τον αυτοκινητόδρομο νότια του σημερινού, αλλά ανυπόγραφο απ’ όλους τους δημόσιους λειτουργούς που όφειλαν να έχουν πιστοποιήσει την ισχύ και εγκυρότητά του κι ενώ δεν υπήρχε καν ορκισμένος υπουργός της νέας κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ!

Τότε ήταν που προβλήθηκε και το επιχείρημα, ότι «η περιοχή ήταν απαλλοτριωμένη από το 1964 – κάτι που αφορούσε τουλάχιστον δέκα (10) μέτρα των ιδιοκτησιών – χωρίς ποτέ όμως να μπορέσει το κράτος να εγχειρίσει την επίσημη απόφασή του που κατακύρωνε κάτι τέτοιο, αγνοώντας και πρότερη απόφαση του τότε Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαΐας, κατά της χάραξης, με εισήγηση του Αντινομάρχη Ανδρέα Τριανταφυλλόπουλου.

Αυτό όμως δεν παρεμπόδισε την τότε εργολαβική  εταιρεία «VINCI» ν’ αρχίσει να τοποθετεί τσιμεντομπλόκ στο επίμαχο σημείο, μπροστά στα σπίτια και τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα οι αντιδρώντες να κινήσουν και να κερδίσουν τα πρώτα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της – ελλείψει επίσημων εγγράφων – κάτι που ανάγκασε τελικά τον κατασκευαστή να στραφεί κατά του δημοσίου για «εξαπάτηση» και ν’ αποχωρήσει από το έργο υποδομής!

Η ρήξη μεταξύ θιγομένων και ΥΠΕΧΩΔΕ (τότε), έγινε πιο βαθιά, όταν οι πρώτοι αναζήτησαν στα Αρχεία του Κράτους, στη ΔΕΚΕ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας   και στα Υποθηκοφυλάκεια την «κρίσιμη» απόφαση του 1964, χωρίς κανένα αποτέλεσμα, για να προσφύγουν εν τέλει στη δικαιοσύνη, διεκδικώντας την αλλαγή χάραξης της νέας οδικής αρτηρίας, κάτι που χάθηκε πρωτόδικα αλλά και στο Εφετείο Πάτρας τον Μάιο του 2015, με τη διαμάχη να βρίσκεται εφεξής στα «πρόθυρα» του Αρείου Πάγου, αλλά με επιπλέον στοιχεία, τα οποία προήλθαν από μία σειρά νέων εγγράφων – τα οποία και παρενέβη ο σημερινός Γ.Γ Υποδομών Γ.Δέδες προκειμένου  να τους δοθούν –  καταδεικνύοντας πως η υπόθεση είναι παράξενη αν όχι ακόμα και   «αμαρτωλή»!

Χαρακτηριστικά της όλης κατάστασης είναι τα όσα καταμαρτυρούν δύο από τους είκοσι και πλέον προσφεύγοντες ιδιοκτήτες, που βλέπουν να χάνουν τις περιουσίες τους με μια «ανύπαρκτη μονοκονδυλιά». Ο κ. Βασίλης Σταθακάρος, κάτοικος του Ν. Ερινεού λέει: «Δεχθήκαμε και δεχόμαστε πολλές απειλές, ακόμα και ότι θα μας καταλογίσουν ως πρόστιμο εκατομμύρια ευρώ, αν πέσει το έργο έξω, εξαιτίας μας! Έχουμε συμβόλαια και άδειες της Πολεοδομίας που αποτυπώνουν με σαφήνεια τις ιδιοκτησίες μας και οι νομικοί του δημοσίου, κατέθεσαν στο δικαστήριο πρωτοφανή πράγματα, μέχρι κι ότι τα συμβόλαιά μας δεν αποτελούν επίσημα έγγραφα του κράτους, είπαν».

Ο επιχειρηματίας κ. Παναγιώτης Μπεντενίτης, που βλέπει την έκταση που αγόρασε μ’ όλα τα νόμιμα όρια και με ξεκάθαρα ιδιοκτησιακά σχέδια να «κατατρώγεται» από την επίσημη πολιτεία, σημειώνει, από την πλευρά του: «Δεν φτάνει που δεν υπάρχει πουθενά  η αποδεικτική απόφαση της παλιάς απαλλοτρίωσης, μας έχουν αποστείλει και πρόστιμα κάποιων χιλιάδων ευρώ για παρακώληση του έργου. Επιχειρούν να μας ξετινάξουν οικονομικά, με τόσα έξοδα στα δικαστήρια, ποντάροντας σε εγκατάλειψη της προσπάθειάς μας να γλιτώσουμε τ’ ακίνητά μας, αλλά θ’ αστοχήσουν. Επιχειρούν ωμά κα με ψεύδη ν’ ακυρώσουν στην πράξη δημόσιες υπηρεσίες έκδοσης και πιστοποίησης των περιουσιών μας».

Η ΚΕΝΗ…«ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ»!

Αίσθηση και πολλά αναπάντητα μέχρι τούδε ερωτήματα προκαλεί, το επίσημο έγγραφο της αρμόδιας διεύθυνσης του «Υπουργείου Δημ. Έργων» από το 1964, τ’ οποίο απέκρυβε το δημόσιο επί μία εξαετία, αποτυπώνει δε λεπτομερειακά την απαλλοτρίωση της περιόδου που κατασκευάστηκε η σημερινή Ν.Ε.Ο Κορίνθου-Πατρών, με τα ονοματεπώνυμα των ιδιοκτητών γης και οικοδομημάτων από Αιγείρα μέχρι Καμάρες, όπου αναγράφονται περί τα εξήντα (60) περίπου ακίνητα – όπως και η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου Ελίκης – πουθενά όμως δεν αναφέρονται οι επίμαχες εκτάσεις και κατοικίες του Νέου Ερινεού, κάτι που αποτυπώνεται και στην οριστική μελέτη καθώς και τους Κτηματολογικούς Πίνακες του ίδιου υπουργείου από το «Βασίλειον της Ελλάδος» – στο τμήμα από Κερυνίτη ποταμό στο Διακοπτό μέχρι τον Σελινούντα Αιγίου – αλλά κι από εκεί μέχρι τις Καμάρες, με ημερομηνία «Σεπτέμβριος 1964».

Η συνέχεια της διαμάχης θα «παιχθεί» στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας, αν και μέχρις ότου  αυτό συμβεί, υπάρχει φόβος ότι ο σημερινός εργολάβος «Άκτωρ» θα εισβάλλει στις περιουσίες, εκτελώντας έργο «στο κενό» που υπάρχει επί του αυτοκινητοδρόμου, που ήδη σημειωτέον έχει φτάσει στο Δρέπανο Πατρών….αφήνοντας χιλιομετρικά πίσω «παγωμένες» εργασίες!