(ΠΙΝΑΚΕΣ)ΠΑΤΡΩΝ-ΑΘΗΝΩΝ:Μόνο 4 θανατηφόρα στην Εθνική το α’ εξάμηνο του 2015

advertisement

Το Α’ εξάμηνο του 2015, σε σύγκριση με την τελική αποτίμηση για το αντίστοιχο διάστημα του 2014, σημειώθηκαν συνολικά (403) λιγότερα ατυχήματα (θανατηφόρα, σοβαρά, ελαφρά) σε όλη την επικράτεια.

Ειδικότερα:

  • 328 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 330 (2 λιγότερα)
  • 421 σοβαρά ατυχήματα έναντι 387 (34 περισσότερα)
  • 4.535 ελαφρά ατυχήματα έναντι 4.970 (435 λιγότερα)

 

 

Επίσης, το Α’ εξάμηνο του 2015 σε σχέση με την τελική αποτίμηση του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, σε όλη την επικράτεια καταγράφηκαν:

  • 357 θάνατοι από ατυχήματα έναντι 348 (9 περισσότεροι)
  • 493 σοβαρά τραυματίες έναντι 461 (32 περισσότεροι)
  • 5.787 ελαφρά τραυματίες έναντι 6.476 (689 λιγότεροι).

 

 

Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων, οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα περισσότερα από τα (328) θανατηφόρα ατυχήματα έχουν ως αίτια:

  • 31 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 13 την παραβίαση προτεραιότητας
  • 20 την απόσπαση προσοχής οδηγού
  • 20 σχετίζονται με πεζούς
  • 15 την υπερβολική ταχύτητα
  • 1 το αντικανονικό προσπέρασμα
  • 2 την παραβίαση σηματοδότη
  • 3 σχετίζονται με τις οδούς και τον καιρό
  • 94 άλλα αίτια που σχετίζονται με τους οδηγούς .

 

 

Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προκύπτει ότι οφείλονται, κατά είδος:

  • 117 σε σύγκρουση
  • 113 σε εκτροπή
  • 56 σε παράσυρση πεζού
  • 37 σε πρόσκρουση
  • 5 σε ανατροπή

 

 

Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων) και συγκεκριμένα (111) συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδούς), ενώ στις κατοικημένες περιοχές συνέβησαν (120). Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης συνέβησαν(11), στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών (4), στην Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων (4), στην Εγνατία Οδό (4), στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης/ΒΟΑΚ (4) και στην Αττική Οδό (1). Στο λοιπό Ε.Ο. δίκτυο σημειώθηκαν (66) ατυχήματα και (3) αλλού.

 


Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων καταγράφεται κατά τις ώρες 17.00-21.00 με 74 ατυχήματα (ποσοστό 22.6%), ενώ υψηλά είναι τα ποσοστά (20,4%) που καταγράφονται και στις ώρες 13.00-17.00 με 67 ατυχήματα, καθώς και 24.00-07.00 με 67 ατυχήματα, επίσης.

 

 

 

Επιπλέον, κατά το Α’ εξάμηνο του 2015, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά (163.550) επικίνδυνες παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια, σε σχέση με (196.649) το αντίστοιχο διάστημα, πέρυσι. Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν, αφορούν:

  • 74.901 Παραβάσεις ταχύτητας
  • 19.486 Μη χρήση κράνους
  • 13.432 Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 12.693 Μέθη
  • 11.923 Παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
  • 8.690 Παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
  • 5.708 Παραβίαση ερυθρού Σηματοδότη
  • 5.057 Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 3.582 Αντικανονικό Προσπέρασμα
  • 2.679 Αντικανονικοί ελιγμοί
  • 1.299 παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων
  • 2.251 Φθαρμένα ελαστικά
  • 1.552 Παραβίαση προτεραιότητας
  • 210 Μη χρήση παιδικών καθισμάτων
  • 87 Κίνηση στην αριστερή λωρίδα/Μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού