Τουλάχιστον δεν θα πλήξουμε…

advertisement

του Βασίλη Αγγελικόπουλου
Τουλάχιστον δεν θα πλήξουμε. • Το ανιαρό θρίλερ που ετοιμαζόμασταν να ζήσουμε ώς τις εκλογές • -θρίλερ, εντάξει, αλλά με σενάριο δευτεράντζα και πρωταγωνιστές B movie- • αποκτά σασπένς, απρόοπτα κι ανατροπές.

•Ετσι φαίνεται μετά τη φαρσοκωμωδία «Κακλαμαναίοι και κοντο-Γιώργηδες» • που παίχτηκε την περασμένη Κυριακή στη Βουλή • και το σατυρικό δράμα «Ευάγγελος Μαινόμενος» που ανέβηκε στην Αρένα Πασόκ • και θα παίζεται τουλάχιστον ώς τις εκλογές • -για να μη σου πω ότι μπορεί να το στείλουν και περιοδεία το καλοκαίρι. • Μπας και βγάλουν κατιτίς και καλύψουν καμιά παπανδρεϊκή «εκκρεμότητα». •

Το δε τσιπρολαφαζάνι, • κατάπλασμα συνιστάμενο από τουρλού τουρλού βοτάνια • και διαφημιζόμενο πως καταπολεμά πάσαν νόσον και πάσαν μνημονίαν • το βλέπουμε να συναντά στα ράφια την επιφυλακτικότητα ευρύτερου φάσματος καταναλωτών • αντιλαμβανομένων προφανώς ότι το πολυβιταμινούχο βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο • με απροσδιόριστες παρενέργειες • -ώς και κόψιμο σου λέει ενδέχεται να προκαλεί. • Τι είδους κόψιμο, άγνωστο κι αυτό. •

Και ακολούθησε καπάκι κι η ευρωπαϊκή σύναξη στο Ζάππειο • -ν’ ακούς εκ στόματος κοράκων κελάηδημα αηδόνος, • άντε καρδερίνας έστω, • για πρώτη φορά μετά τέσσερα χρόνια κρωγμών και κραξιμάτων • και να λες ψέμα ζω πρωταπριλιάτικο, μη με ξυπνάτε. •

Θα χορτάσουμε τρίλιες ώς τις εκλογές καθώς φαίνεται. • Μετά είναι που θ’ αρχίσουν πάλι οι τριγμοί. • Οδόντων ή κλινών • -εξαρτάται από τις κόνξες που θα κάνουμε. •

Ευοίωνο ξεκίνημα έκανε την τρέχουσα θεατρική περίοδο το • αναντάμ παπαντάμ • κακότυχο ως «πόρτα», παρ’ όλη την ομορφιά του, Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. • Λαμπρά ανακαινισμένο, μετά χρόνια και χρόνια εγκατάλειψης, • είχε την τύχη να πέσει σε καλά χέρια. • Του σκηνοθέτη Τάκη Τζαμαργιά, ο οποίος με τις επιλογές που κάνει ως καλλιτεχνικός διευθυντής προσδίδει καλλιτεχνικό κύρος και ενδιαφέρον στο μοναδικό αυτό στολίδι του Πειραιά. • Η συνέχεια προοιωνίζεται εξίσου ενδιαφέρουσα • -αν και όλα κρέμονται από μια κλωστή • όταν καλλιτεχνικοί και εν γένει πολιτιστικοί οργανισμοί εξαρτώνται από τους δημοτικούς και άλλους «τοπικούς παράγοντες». • Ο θεσμός των ΔΗΠΕΘΕ • -τα περισσότερα από τα οποία τύποις ή/και ουσία δεν υφίστανται πλέον- • δεν είχε ανάγκη την οικονομική κρίση για να καταλήξει εκεί που κατάντησε σήμερα. •

Πού τα θυμήθηκα τα ΔΗΠΕΘΕ. • Εδώ πρωτοκλασάτοι πολιτιστικοί οργανισμοί χάσκει ο θόλος τους να βγει η σκηνή τους • -βλέπε λ.χ. Μέγαρο Μουσικής. • Και δεν λέω συμφωνικές ορχήστρες, μουσεία, βιβλιοθήκες, θέατρα… • Ευτυχώς δηλαδή που υπάρχει και το υπό νέαν διεύθυνσιν Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού • «αιχμή του δόρατος της ελληνικής προεδρίας στην Ενωμένη Ευρώπη» • όπως διακήρυξε ο πρωθυπουργικός φίλος που • και εκεί • διορίστηκε επικεφαλής. • Το μισό της ελληνικής προεδρίας πέρασε ήδη αλλά δόρυ δεν έσκασε μύτη. • Θα τροχίζουν ακόμη την αιχμή. •

Το Ελληνικό «διετέθη». • Αγνωστο βέβαια ποια θα είναι η μοίρα του. • Πόσα μεγάλα δημόσια έργα μένουν στα χαρτιά • -η ανάπλαση της φαληρικής ακτής λ.χ. • σε εμπνευσμένο σχέδιο του Ρέντσο Πιάνο που συμπληρώνει τα νέα κτίρια της Λυρικής και της Βιβλιοθήκης στο Δέλτα • και με το οποίο θα ανακτήσει η πρωτεύουσα το χαμένο εδώ και μισό αιώνα θαλάσσιο μέτωπό της. • Αλλά και πόσα έργα αρχίζουν και δεν λένε να τελειώσουν • ή τελειώνουν και ακολούθως εγκαταλείπονται στην τύχη τους. * Το πάρκο Τρίτση. • Τα ολυμπιακά κτίσματα. • Ο ίδιος ο «επισκέψιμος» περιβάλλων χώρος του Ολυμπιακού Σταδίου. • Και δεν είναι η Κρίση, stupid. •

φωτό: πίνακας της Άρτεμις Κατσαμπάνη, άτιτλο