Κατακράτηση; Όχι πια!

advertisement

Πολλές φορές ο δείκτης της ζυγαριάς ανεβαίνει ανεξήγητα, ενώ διαπιστώνεις ένα περίεργο πρήξιμο και βάρος σε πόδια, χέρια ή/και κοιλιά.

Δεν είναι τίποτα, απλώς η κατακράτηση έχει γίνει η νέα σου φίλη. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα φουσκώνει τοπικά, λόγω της υπερβολικής συσσώρευσης υγρών στο κυκλοφορικό σύστημα ή στους ιστούς του σώματος.

Τα αίτια είναι καθαρά ορμονικά, με το βάρος σου να αυξάνεται από μερικά γραμμάρια μέχρι τρία κιλά κατά την διάρκεια του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου. Εμείς σου δίνουμε οδηγίες πως να το ελέγξεις!

Περιόρισε το αλάτι: Είναι γνωστό ότι η κατανάλωση νατρίου συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών. Γι’αυτό το λόγο απέφυγε όσο γίνεται το αλάτι και περιόρισε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αλάτι (π.χ. τυριά, αλμυρές πίτες, αλατισμένοι ξηροί καρποί).

Σαν ενισχυτικά γεύσης και για να μην σου φαίνονται ανάλατα και άνοστα, χρησιμοποίησε περισσότερο λεμόνι, κανέλα, ή ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Κατανάλωνε προϊόντα ολικής άλεσης. Ιδανικά βάλε στο πρωινό σου τροφές με υψηλής ποιότητας δημητριακά, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία, όπως τα ΠολυΔημητριακά μπισκότα.

Extra tip: Μειώνοντας το νάτριο θα χρειαστεί να αυξήσεις την πρόσληψη καλίου, καθώς δρα αντισταθμιστικά με το νάτριο. Αυτό σημαίνει να βάλεις στο πρωινό σου πιάτο σου φρούτα και λαχανικά (περισσότερες πηγές καλίου), μπανάνες, δημητριακά ακόμα και ροφήματα φρούτων που θα φτιάξεις ‘η θα βρες στο εμπόριο και είναι εμπλουτισμένα με κάλιο.

Το νερό, νεράκι : Αν πίνεις περισσότερο νερό δεν σημαίνει ότι θα μεταμορφωθείς σε στρώμα νερού από την κατακράτηση! Τα νεφρά σου είναι υπεύθυνα να αποβάλλουν την περίσσεια νερού. Η επαρκής κατανάλωση υγρών καθημερινά ευνοεί τη διαδικασία της διούρησης, συνεπώς και την ευκολότερη αποβολή του περιττού νερού. Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα ποτήρι νερό και μην ξεχνάς πως νερό κρύβεται επίσης στον καφέ, το τσάι αλλά και τα δημητριακά.

Πες “ναι” στην πρωτεΐνη: Η πρωτεΐνη έχει την ιδιότητα να καταστέλλει τα οιδήματα λόγω της ικανότητάς της να συγκρατεί νερό και να συμβάλλει έτσι στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών του σώματος. Επίλεξε ημίπαχες ή άπαχες πηγές πρωτεΐνης, όπως ασπράδια αυγού ή βραστή γαλοπούλα για το πρωινό σου.