Έσοδα ρεκόρ για τον Ολυμπιακό

advertisement

Για την 3ετία 2012-2015, η TEAM, η εταιρία marketing που συνεργάζεται με την ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική συνομοσπονδία, έχει συνάψει εμπορικές και τηλεοπτικές συμφωνίες που αποφέρουν στα ταμεία της UEFA το δυσθεώρητο ποσό των 1.340.000.000 ευρώ ετησίως (κατ’ εκτίμηση) για το Champions League και το Σούπερ Καπ Ευρώπης.

 

Το 75% του εν λόγω ποσού, μέχρι το όριο των 530.000.000 ευρώ, θα αποδοθεί απευθείας στους συλλόγους, ενώ το υπόλοιπο 25% παρακρατείται προς όφελος του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, αφού η UEFA θα το διαμοιράσει για την κάλυψη οργανωτικών και λειτουργικών εξόδων, καθώς και για την ενίσχυση ομοσπονδιών, συλλόγων και λιγκών.

Από τα μικτά εμπορικά έσοδα, αφαιρούνται 55.000.000 ευρώ για τα πριμ των ομάδων των πλέι οφ του Champions League, αφού κάθε μία από τις 20 συμμετέχουσες αποκομίζουν 2.100.000 ευρώ. Επιπλέον, ο νικητής του ευρωπαϊκού Σούπερ Καπ πριμοδοτείται με 3.000.000 ευρώ και ο ηττημένος με 2.200.000 ευρώ.

Τα υπόλοιπα χρήματα που απομένουν από το σύνολο των 1.340.000 ευρώ υπόκεινται σε νέο ποσοστιαίο διαμοιρασμό. Το 82% οδεύει στα ταμεία των συλλόγων και το υπόλοιπο 18% στην UEFA επίσης για λειτουργικά έξοδα και για τις ομοσπονδίες.

Από τα συνολικά χρήματα των συλλόγων, αφαιρούνται 40.000.000 ευρώ ως ενίσχυση προς το Europa League, καθώς και 3.000.000 ευρώ για τους συλλόγους που αποκλείονται στα προκριματικά των δύο ευρωπαϊκών διοργανώσεων.

Αυτό σημαίνει ότι οι 32 σύλλογοι θα εισπράξουν 500.700.000 ευρώ από τα πριμ παρουσίας, απόδοσης και πρόκρισης και 409.600.000 ευρώ από το περίφημο market pool, ήτοι τα έσοδα που σχετίζονται με την εμπορικότητα του συλλόγου και την εγχώρια τηλεοπτική αγορά.

Τα έσοδα του Ολυμπιακού

Μία εκ των… ωφελημένων ομάδων κι ο Ολυμπιακός, ο οποίος με την πρόκρισή του αφήνει το… φράγμα των 20.000.000 ευρώ που ουσιαστικά αφορά μόνο και μόνο την παρουσία στους “χρυσοφόρους” ομίλους και προσεγγίζει πλέον το επόμενο επίπεδο, αυτό των 30.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, οι νταμπλούχοι Ελλάδας εισπράττουν 8.600.000 ευρώ μέσω της παρουσίας τους στη φάση των ομίλων της διοργάνωσης και από αυτό το σημείο… οικοδομούν τα συνολικά έσοδα. Κάθε νίκη στους ομίλους αξίζει 1.000.000 ευρώ κι οι “ερυθρόλευκοι” μετρούν ήδη τρεις κόντρα σε Άντερλεχτ και Μπενφίκα. Επιπροσθέτως, η ισοπαλία με τους Λουζιτανούς στην Πορτογαλία απέφερε ακόμη 500.000 ευρώ.

Η πρόκριση των νταμπλούχων Ελλάδας και των υπολοίπων ομάδων που θα συνθέσουν τη φάση των 16 του Champions League θα γεμίσει τα ταμεία τους με 3.500.000 ευρώ. Ως εκ τούτου, μόνο με την ντε φάκτο πριμοδότηση της UEFA, ο Ολυμπιακός δικαιούται 15.600.000 ευρώ.

Σε αυτά τα έσοδα, όμως, θα πρέπει να προστεθούν κι εκείνα που αντιστοιχούν στο ελληνικό market pool. Από τη στιγμή, μάλιστα, που ο ΠΑΟΚ δεν συμμετέχει στην τελική φάση της διοργάνωσης, αυτό διατίθεται στο ακέραιο στον σύλλογο του Πειραιά. Την περσινή σεζόν, το market pool που αποκόμισε ο Ολυμπιακός (επίσης χωρίς να το μοιραστεί με κάποιον άλλον ελληνικό σύλλογο) ανήλθε στα 11.646.000 ευρώ. Φέτος, το ποσό θα εισπράξουν οι Πειραιώτες από αυτήν την κατηγορία εσόδων αναμένεται να είναι υψηλότερο, αφού θα δώσουν περισσότερα παιχνίδια στον θεσμό.

Σε αυτά τα έσοδα, τέλος, θα προστεθούν και τα χρήματα που θα εισπράξουν οι “ερυθρόλευκοι” από τις ημέρες των εντός έδρας αγώνων (έσοδα από προϊόντα του κλπ), καθώς και κάποια λοιπά έσοδα που προκύπτουν από την UEFA.

Το περιθώριο του επιπρόσθετου κέρδους

Σε περίπτωση που ο Ολυμπιακός καταφέρει να φτάσει σε νέα πρόκριση και βρεθεί για δεύτερη φορά στην ιστορία του στα προημιτελικά της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης μετά από τη σεζόν 1998-1999 και τον αλησμόνητο αποκλεισμό του από τη Γιουβέντους, τότε θα βάλει στα ταμεία του ακόμα 3.900.000 ευρώ ως πριμ της UEFA.

Η πρόκριση στα ημιτελικά του θεσμού θα φέρει στους 4 ημιφιναλίστ από 4.900.000 ευρώ και η παρουσία στον τελικό 6.500.000 ευρώ στην ομάδα που θα ηττηθεί και 10.500.000 στην ομάδα που θα κατακτήσει το πολυπόθητο τρόπαιο.

Σε αυτά τα έσοδα, φυσικά, προστίθεται και το αυξημένο ποσό από το μεγαλύτερο market pool, που θα οφείλεται στα περισσότερα παιχνίδια που δίνει κάθε σύλλογος που προχωρά στον θεσμό.

Όπως το 2009-2010

Η φετινή συγκομιδή του Ολυμπιακού από το Champions League αναμένεται να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην ιστορία των ελληνικών ομάδων στον θεσμό.

Το ρεκόρ κρατούν οι “ερυθρόλευκοι” από το 2009-2010, όταν η εξαιρετική παρουσία τους στη φάση των ομίλων της διοργάνωσης με 3 νίκες και μία ισοπαλία τους έφερε στη φάση των 16 και τους απέφερε 27.694.000 ευρώ.

Το 2007-2008, όταν προκρίθηκαν ξανά στη φάση των 16, ανήκαν στο… τιμολόγιο του κύκλου 2006-2009, το οποίο ήταν κατά πολύ μικρότερο τόσο στα πριμ όσο και στο market pool από τα δύο επόμενα.

Αντιστοίχως, οι πρώτες συμφωνίες που έχουν κλείσει για τον κύκλο 2015-2018 αναμένεται να εκτοξεύσουν τα ποσά που θα αποκομίζουν οι σύλλογοι που συμμετέχουν στον θεσμό. Ήδη, η βρετανική “BT” έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα των δύο ευρωπαϊκών διοργανώσεων για το Ηνωμένο Βασίλειο έναντι 1.500.000.000 ευρώ, με συνέπεια τα ποσά που θα κερδίζουν (και) οι ελληνικοί σύλλογοι που θα βρίσκονται στη διοργάνωση να μην έχουν προηγούμενο…

Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται τα έσοδα (σε εκατομμύρια ευρώ) των ελληνικών ομάδων που έχουν φτάσει στην τελική φάση του Champions League την τελευταία 10ετία.

Σεζόν Σύλλογος Συμμετοχή Ματς Απόδοση Pool Φάση των 16 Σύνολο

03-04 ΑΕΚ 2,500 3,000 0,750 2,328 8,578

03-04 Ολυμπιακός 2,500 3,000 1,000 3,420 9,920

03-04 Παναθηναϊκός 2,500 3,000 0,750 2,983 9,233

04-05 Ολυμπιακός 2,750 3,000 1,750 4,217 11,717

04-05 Παναθηναϊκός 2,750 3,000 2,000 4,661 12,161

05-06 Παναθηναϊκός 3,078 3,000 0,750 4,257 11,085

05-06 Ολυμπιακός 3,078 3,000 0,750 4,705 11,533

06-07 Ολυμπιακός 3,000 2,400 0,900 4,674 10,974

06-07 ΑΕΚ 3,000 2,400 1,800 4,229 11,429

07-08 Ολυμπιακός 3,000 2,400 2,400 9,092 2,200 19,092

08-09 Παναθηναϊκός 3,000 2,400 2,100 8,800 2,200 18,500

09-10 Ολυμπιακός 3,800 3,300 2,800 14,794 3,000 27,694

10-11 Παναθηναϊκός 3,900 3,300 0,800 14,370 22,370

11-12 Ολυμπιακός 3,900 3,300 2,400 16,071 25,671

12-13 Ολυμπιακός 8,600 3,000 11,646 23,246