Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι και η συμβολή στη μείωση των τροχαίων

Η  Ένωση των Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοδρόμων (ASECAP), με την υποστήριξη του φορέα Ελληνικές Υποδομές & Οδοί με Διόδια (HELLASTRON), πραγματοποίησε Συνέντευξη Τύπου  για την Οδική Ασφάλεια, με αφορμή την Πανευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς Θανατηφόρα Τροχαία (Project EDWARD – European Day Without A Road Death).

Η συνέντευξη δόθηκε στην Αθήνα, καθώς φέτος πρόεδρος της ASECAP έχει εκλεγεί o πρόεδρος της HELLASTRON και Διευθύνων Σύμβουλος στις «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» κ. Βασίλης Χαλκιάς, και τέθηκε υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων, κ. Γεωργίου Ουρσουζίδη.

Αναγνωρίζοντας την συνεισφορά της Ελληνικής Προεδρίας της ASECAP στην πανευρωπαϊκή προβολή του Project EDWARD, η Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κυρία Violeta Bulc, ανέφερε μεταξύ άλλων στο μήνυμα της προς την ASECAP και την HELLASTRON:

«Με χαροποιεί που βλέπω τέτοια αποφασιστικότητα και δέσμευση στην συμβολή της Ελλάδας στην Τρίτη χρονιά της Πανευρωπαϊκής Ημέρας χωρίς Θανατηφόρα Τροχαία (EDWARD), που γίνεται φέτος στις 19 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ΕΛΛΑΔΑ και σε όλους όσοι συνέβαλαν σ’ αυτό!»

Ο πρόεδρος της ASECAP και Διευθύνων Σύμβουλος στις «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» κ. Βασίλης Χαλκιάς, υπογράμμισε ότι οι αυτοκινητόδρομοι της Ευρώπης προσφέρουν στους χρήστες τους άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις, ενώ παρουσιάζουν  συνεχή βελτίωση στον τομέα της ασφάλειας, αφού τα θανατηφόρα ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 64% τα τελευταία 15 χρόνια. Επίσης ο κ. Χαλκιάς τόνισε ότι για το 2018  η ASECAP σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλαβε να μεταφέρει το κεντρικό μήνυμα «ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΑΣ, ΟΧΙ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ», σε όλη την Ευρώπη.

Ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής κ. Γεώργιος Ουρσουζίδης, εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Βούτση σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Από το 2000 ως το 2015 η Ελλάδα θρήνησε 22.397 νεκρούς σε 254.404 τροχαία δυστυχήματα, χιλιάδες συμπολίτες μας τραυματίστηκαν βαριά ή έμειναν ανάπηροι, ενώ δαπανήθηκαν πάνω από 81 δις ευρώ!

Αν ένα μικρό μέρος του ποσού αυτού είχε διατεθεί στην πρόληψη, θα είχαν σωθεί εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές και η πολιτεία θα είχε εξοικονομήσει σημαντικά κόστη», τονίζοντας ακόμη πως η μεγάλη πρόκληση είναι η κατοχύρωση και ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας και έξω από το περιβάλλον της οικονομικής κρίσης που αναπόφευκτα οδηγεί σε αύξηση των μετακινήσεων.