ΑΧΑΪΑ: “Σκαρφαλώνουν” οι τιμές των υγρών καυσίμων – Τι εκτιμούν οι βενζινοπώλες και πώς επηρεάζουν άλλους κλάδους

Οι βενζινοπώλες μιλούν ακόμα και για αύξηση των τιμών στα 2,5 ευρώ το λίτρο στις νησιωτικές περιοχές, γεγονός που θα σημάνει ιστορικά τη μεγαλύτερη τιμή πώλησης βενζίνης στη χώρα μας.
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα, η τιμή της βενζίνης τόσο στην Πάτρα όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας, έχει πάρει την ανηφόρα.

Στην Αχαΐα, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων, την Παρασκευή η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτ. βρισκόταν στα 1,639 ευρώ, της αμόλυβδης 100 οκτ. στα 1,823 ευρώ, της βενζίνης super στα 1,780 ευρώ, του diesel κίνησης στα 1,427 ευρώ και του υγραερίου κίνησης 0,854 ευρώ. Ωστόσο, οι ανώτατες τιμές βρίσκονται πολύ υψηλότερα.

Είναι ενδεικτικό ότι χθες η πιο ακριβή τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν σε πρατήριο της οδού Νοταρά με 1,738 ευρώ το λίτρο και αμέσως μετά ακολουθούσε τιμή στα 1,729 ευρώ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Πρατηριούχων Καυσίμων Αχαΐας Σπύρος Μαυροειδής, προέβλεψε ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων, μπορεί να φτάσει στην Πάτρα ακόμα και το 1,85 ευρώ το λίτρο μέσα στο καλοκαίρι, λόγω των εξελίξεων με το Ιράν και των υψηλών φόρων που επιβάλλονται στα καύσιμα.

Οπως είπε ο κ. Μαυροειδής, οι αυξήσεις είναι πλέον σε καθημερινή βάση για τους πρατηριούχους, και φτάνουν ακόμα και τα 8 ευρώ στο κυβικό μέτρο βενζίνης. «Θα είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι για όλους μας. Δεν χάνουν μόνο οι καταναλωτές αλλά και εμείς, γιατί το κέρδος μας βγαίνει από την κατανάλωση η οποία μειώνεται συνεχώς» είπε ο κ. Μαυροειδής.

Ανη αύξηση των τιμών των καυσίμων είναι βάρος για τους απλούς καταναλωτές, τότε για τους επαγγελματίες μεταφορείς μετατρέπεται σε πρόβλημα που απειλεί το εισόδημά τους. Οπως είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων Παναγιώτης Σκέντζος, τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά για τον κλάδο και προβλέπονται ακόμα χειρότερα για το καλοκαίρι λόγω των συνεχόμενων αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων. Ανέφερε ενδεικτικά ότι η προμήθεια πετρελαίου κίνησης, αποτελεί το 30% του λειτουργικού κόστους ενός ταξί. Στις πιάτσες επικρατεί αναδουλειά και πολλοί οδηγοί αναγκάζονται να «κυνηγούν» τους πελάτες, καταναλώνοντας άσκοπα καύσιμα, ανεβάζοντας έτσι τα λειτουργικά τους κόστη.

Πηγη: Πελοπόννησος